Schakels verwijderen, geen pijltjes, en nu?

Ik heb van de week mn verkeerd geleverde hamilton Khaki ontvangen, heb besloten dit model te houden, nu is de band alleen te lang en wil deze inkorten.
Normaliter staan er pijltjes aan de binnenkant van de band, bij deze dus niet, niks te bekennen en er wordt ook niks over gerept in de handleiding. Welke kant moet ik ze eruit drukken, richting de datum aanwijzer of in de tegenovergestelde richting?

Een foto zegt meer dan 1000 woorden… :wink:

1 like

Das toch niet verkeerd! , mooi horloge.
De band… ik weet het niet . lijken gewoon pushpins.

1 like

Als er split pins in zitten zie je aan één zijde een streepje. Je duwt de pin er dan vanuit de andere kant uit.

Als het een pin en collar systeem is zie je aan één zijde een pin en aan de andere zijde een pin met een kraagje (collar). Deze pin duw je er aan de kant van het kraagje uit. Kijk hiermee uit dat je tegen de pin aanduwt en niet tegen het kraagje.

Volgens mij maakt Hamilton over het algemeen gebruik van deze twee systemen, hoop dat je hier iets aan hebt!

2 likes

Ik zal dan even een macro moeten maken want ik zou niet weten hoe een een kraagje eruit ziet, ik zie eigenlijk alleen maar 2 puntjes zonder enig onderscheid, zoeits als je een pushpin bekijkt

Thnx vond ik ook :wink::+1:t3:

1 like

Een derde optie kan zijn dat er in het middelste gedeelte een “sleeve” zit. De pin ziet er dan aan beide zijde hetzelfde uit, hierbij maakt het ook niet uit via welke kant je hem eruit duwt.

2 likes

Ik ga het straks nog eens proberen

Wat @Rmen9 zegt. Je kunt beide kanten opduwen. Dit is ook het geval bij mijn Khaki field.

(plaatje van ebay)

Idd dat was em, heb em er al uit :wink::+1:t3:

2 likes

@AlcoS
Wel een gave Hammy. Welke is dat precies en wat is de diameter ?:relaxed:

1 like

Mooi klokje hoor! Zou het mooi doen op een bruin bandje denk ik.

1 like

Thnx, het is een khaki aviation pilot pioneer chrono quartz 41 mm.

2 likes

Ps. de laaste schakel krijg ik er niet uit, en de watchtool om die pinnen er uit te drukken is nu ook krom, lekkere kwaliteit @horlogeband.com :unamused:
Morgen alsnog maar naar de Hamilton dealer hier in de stad…kan ik er mooi nog even naar gluren… ( en hij wordt steeds mooier hoe langer ik er naar kijk.

1 like