Pontiac Hydrolica 3 Automaat

BESTE LEDEN
Vandaag in Belgie in W.Vlaanderen mijn eerste rommelmarkt bezocht en vind toch wel deze Hydrolica3

Was in een zeer vuile staat doch ik kon het niet nalaten deze te kopen gezien de zeer lage prijs. En hij werkt toch wel zeker . Deze komt er nu bij in mijn Pontiac verzameling. Ik weet dat dit type kast moeilijk is open te krijgen en te sluiten.
zijn er mensen die weten welk kaliber dit is ? Dan hoor ik het graag .

9 likes

Geen enkel idee, ziet er nog wel heel netjes uit zo op het eerste gezicht! :+1: veel plezier der van

Waarschijnlijk een ETA 2783

Ik heb er verder geen verstand van maar leuke vondst!

Ik heb thuis dezelfde maar ben deze week niet thuis. Help me er volgende week aan denken. maar denk ook een ETA

Het is niet automatic maar Memomatic in de dial Onder Hydrolica staat geen stip
Op de achterkant staat gebogen geschreven Pontiac(met langs weerszijden ervan de Pontiac ster )
En onder Pontiac in een rechte lijn staat : Hydrolica

En eveneens op de achterzijde , onderkant (doch niet leesbaar op foto en zelfs niet te zien)
Met vergrootglas te zien : 25131P

Memomatic was de naam voor de Pontiac horloges met een automatisch werk met datum.

De eerste twee cijfers van het modelnummer tonen dat het een kast is met een galvanisch opgebrachte laag.
In dit geval Profectus (vandaar de P) en dat het horloge een automatisch werk met datum heeft.

Hele gave vondst. Veel plezier ermee :wink::ok_hand:t3:

Maurice ; ik heb het horloge open gekregen met een toestelletje en met de persje terug dicht.
Je hebt gelijk Eta 2783 

Het horloge werkt perfect na opwinden zijn 45 uren maar nu begrijp ik waarom ik bij bewegen de automaat niet hoorde .En jullie zullen het ook begrijpen wanneer je de foto ziet .
Dit wilde ik jullie nog even tonen .
Met vr gr Roland

2 likes

Maurits, ik kom hier nu deze term “Profectus” tegen in relatie met een Pontiac horloge.