Yes. Eind februari ben ik een aantal dagen in Londen.
Zowel op Schiphol als Heathrow wil ik een aantal juweliers bezoeken, wellicht is er (taxfree) wat moois te zien en/of beschikbaar.
De koers Engelse pond - Euro is op dit moment redelijk gunstig en er zijn behoorlijk wat juweliers, vintage-shops en warenhuizen met zo’n beetje alle horlogemerken die je kan bedenken. Inspiratie opdoen, window-shopping en je vergapen aan al het moois wat Londen te bieden heeft, onder andere op het gebied van de horlogerie. Vooral kijken, kijken, kijken, niet kopen. En als ik dan toch verleid wordt: max 4K, nothing to declare…
Naast een bezoek aan de ministry of silly walks en de Royal Observatory van Greenwich (GMT), wat zijn dé (horloge)winkels die je in Londen zeker gezien moet hebben? Ik ben benieuwd naar jullie tips en/of ervaringen!
Niet specifiek nee, er zitten daar verschillende winkels voor nieuwe en gebruikte horloges. Het is, ook als je niet van plan bent iets te kopen, altijd leuk om daar even doorheen te lopen!
Ik ben er werkelijk nog NOOIT uitgepikt door de douane. Niet van en naar het VK, de VS, HK, nooit. Misschien zie ik er te jong uit?
Zelf mijn SLA025 in Londen gekocht, van een particulier. Was nog wel voor brexit, dus heb niets ontdoken
Ik wist dat ik erheen zou gaan, toen heb ik op WUS gezocht naar leuke verkoopadvertenties geplaatst door Londense verkopers (zijn er altijd wel een paar). Dit model stond hoog op mijn lijstje, dus dat kwam goed uit! Paar PMs uitgewisseld en afgesproken nabij Moorgate in een pub. Was nog gezellig ook!
“Meneer heeft u dat horloge op vakantie gekocht? Heeft u een bonnetje?”
Ik reis regelmatig naar het buitenland met mijn eigen, steeds duurdere horloges (geen rolexprijzen, wel duidelijk boven de invoergrens), dus in theorie kunnen ze mij natuurlijk ook zo het leven zuur maken. Bewijslast is dan natuurlijk lastig, het is niet alsof ik het “bonnetje” van mijn tweedehands BB58 zo 123 kan produceren. Ben benieuwd hoe dat dan werkt!
Als dat niet je ding is op zondagochtend naar Borough Street Market en bij Hobbs een ‘baguette roast loin of pork with stuffing and apple sauce’ halen. Beste broodje ooit voor een katerige zondag