Het perfecte kerstcadeau voor mijn vriendin (update post 48)

Hallo iedereen!

Het is bijna zo ver, Kersumus. De dagen in het jaar waar gaat, irritatie en chagrijn niet lijkt te bestaan, maar er enkel tijd is voor lekker eten, geven en liefde.

Ook ik moest maar eens gaan denken wat ik aan iedereen wilde geven dit jaar. Sommige dingen zijn makkelijk, want het hele gezin heeft lijstjes waar dan verschrikkelijk saaie dingen zoals Rituals, nieuwe onderbroeken en een 2023 agenda op staan. Zelf ben ik ook vrij simpel; wat ik vraag heb ik nodig, dus vind ik leuk om te krijgen. Klinkt bekend?

Bij mijn vriendin en ik ligt dit toch net even anders. Voor elkaar maken we geen lijstjes of vragen we dingen, maar proberen we met een mooi origineel cadeau te komen. Zo kwam mijn vriendin aan met een hele grote doos begin december, wat een zelfgemaakte adventskalender was. Heel erg leuk, lekkere biertjes en cadeautjes die allemaal een bepaalde betekenis hebben in onze relatie.

Cadeau 1, ik heb geen foto van de hele cadeautjesdoos.

Hoe ga je dit dan overtreffen in originaliteit in een maandje tijd? Little did she know…
Ik had al een hele lange tijd een bepaald idee over wat ik wilde doen. Aangezien je dit aan het lezen bent op horlogeforum en niet tweakers hebben jullie vast al een vermoeden. Ik begon in augustus en september met het langs ad’s lopen om in de etalage te kijken naar verschillende horloges. Mijn vriendin dacht natuurlijk dat ik dat voor mezelf deed. Hoewel dat tot op een bepaald punt waar is, keek ik ook vaak naar wat ze zelf mooi vond en vroeg haar vaak wat ze zelf zou dragen.

Op een gegeven moment liepen we langs een juwelier waar ze de Oyster Perpetual met roze plaat hadden. Deze vond ze super! Lekker simpel, sportief en voor alle gelegenheden maar wel veel te duur voor twee studenten. Ik wist wat me te doen stond; ik bouw hem lekker zelf! Een enkel forumlid weet misschien dat ik modden erg leuk vind, dus 1+1=2.

De roze OP in question.

Dan punt twee. Mijn vriendin heeft een rare obsessie. Waar sommige een obsessie hebben met horloges, gamen, auto’s of wat dan ook, heeft mijn vriendin een obsessie met de kleur geel. Ja, echt. Nu wist ik natuurlijk dat ze die dure kregen van OP’s in het geel ook hadden. Toen ik deze liet zien vond ze dit het einde.

Op 1 oktober van dit jaar bestelde ik een OP36 homage kast. Deze was top. Mooi afgewerkt en er paste gewoon een NH35 uurwerk van Seiko in. Mijn vriendin heeft voor een vrouw toch wel wat stevigere polsen, zo’n 16.5cm, dus met de maat zat het ook goed. Twee problemen welkom in de wereld van modden…: de kast had een veel te lange band die zelfs op zijn kortst nog aan de ruime kant was voor mijzelf, en er zat een glazen caseback op, niet de stalen die ik had besteld… Nu zou het graveren een probleem worden…

De band werd eerst nog verder gecustomized. De schakels hebben kleinere schroeven dan de stukken die aan de sluiting vast zaten en waren iets langer. Met een vijl heb ik de schroefjes wat ingekort zodat er nóg twee schakels uit konden. Hij paste mijn moeder perfect, dus dat was een. Dan de deksel… Ik wilde dolgraag onze datum erin laten graveren maar ook dit werd zo erg lastig. Naar tientallen graffeuren juweliers te hebben gebeld wilde Van Grinsven in Tilburg een poging wagen om het saffierglas te graveren met onze datum. Hierbij was het risico hoog en voor mij, maar het was gelukt!

Dan de plaat, wijzers en het uurwerkje nog. Ik had nog een NH36 liggen (dag en datum) maar de OP heeft die niet. Gelukkig had mijn forum BFF @Cihanski nog een NH38 over, dus dan zou het horloge geen ghost-date hebben. Ook dat was weer perfect!

Nu de plaat en de wijzers. Na heel veel zoeken op allerlei sites was ik radeloos. Gele platen zie je niet veel en helemaal in de Oyster Perpetual stijl niet. Op Ali hadden ze er een paar, maar dan stond er helemaal niks of “BLIGER” op. Ik wilde wel iets van een logo hebben zodat de plaat niet kaal was.

Uiteindelijk kreeg ik een mail van Namoki, mijn go-to mod site dat er een nieuwe release met OP stijl platen zou komen. Wat een groot geluk was dit zeg!
Meteen besteld, samen met een setje wijzers in stijl van de Datejust/OP.

Eenmaal binnen kon het feest beginnen. De hele mod in elkaar zetten koste niet veel moeite, maar toen ik het horloge goed bekeek schrok ik nog al… Er zat een beschadiging op de wijzerplaat. Niet heel duidelijk, maar wel lullig. Namoki stuurde een nieuwe op die pas net binnen is gekomen. Ik heb besloten om deze nu even te gebruiken als service dial en veilig weg te leggen, tenzij mijn vriendin het op valt, dan eerder.

Nu heb ik al niet veel foto’s laten zien, om het ook een soort verassing voor jullie, de lezers te kunnen houden. Zijn jullie er klaar voor? Dan is hier het eindresultaat!

Ik hoop dat jullie van mijn stuk hebben genoten en ik zal een update plaatsen als mijn vriendin hem heeft gehad. Bedankt voor het lezen en ik wens jullie allemaal vast fijne feestdagen en een prachtig 2023! :christmas_tree::fireworks:

Groetjes,
Yannick

133 likes

Supertof! Nothing beats iets wat zelf gemaakt is met liefde. Veel plezier met geven!

2 likes

Heel leuk, veel plezier met het kado geven.

1 like

Heel erg tof! Veel plezier met geven en fijne feestdagen!

1 like

Leuk! Veel plezier met geven :grinning:

1 like

Leuk gedaan zeg!

1 like

Superleuk en wordt vast beter ontvangen dan de stofzuiger die mijn vader eens mee nam. Eerste kerstdag dat we Chinees aten :roll_eyes:

11 likes

Heel gaaf gedaan :ok_hand:t2:

1 like

Heel cool! Je vriendin gaat helemaal blij zijn.

1 like

Leuk man! Ziet er top uit :slightly_smiling_face:

Die van mij een weegschaal en pannenset. Scheen ook geen goed idee te zijn :man_shrugging:

3 likes

:grin:

2 likes

Beter wordt het toch niet? Beter dan een OP, iedereen zou per definitie alles kunnen kopen naar hier is echt moeite in gestopt en dat is onbetaalbaar :ok_hand:

1 like

En dan hopen dat je vriendin jou deze geeft:

Dan heb je een mooi setje samen.

2 likes

Mooi gedaan :+1: ben benieuwd hoe ze reageert (niet in details treden ajb)

1 like

Dit zijn de beste cadeaus. Deze is bizar goed gelukt. Keurig :ok_hand:

1 like

Lekker kerel, dat wordt gezellig zo!! Fijne dagen!

1 like

Gaaf man! Hoop dat ze het leuk vindt!

1 like

Gaaf :heart_eyes:

1 like

Superrrrrrr!

1 like

Gaaf cadeau. Kan mij niet voorstellen dat het niet wordt gewaardeerd.

1 like