Bulova Royal Oak?

Bulova is een van mijn favoriete merken. De Royal Oak hommage kom ik regelmatig tegen op verschillende websites. Naar mijn idee zijn de prijzen die gevraagd worden absurd. Tussen de 1000 - 4000 euro.

Is er iemand op het forum die de RO hommage in bezit heeft (gehad) en kan toelichten of het horloge het geld waard is, of er daadwerkelijk mensen gemiddeld 2k neerleggen voor het model en misschien wat achtergrondinformatie delen?

Onlangs verkocht voor <1000€

https://www.horlogeforum.nl/t/bulova-royal-oak-p1/448289

Ik heb 'm gehad.
Indertijd aankoop voor een paar 100 voor de automaat (eta 2892 let wel: NIET de 2892-a2 maar de 1e versie!).

Veel meer zou ik er ook niet aan spenderen.

Eur. 1000 plus? Lekker iets anders zoeken.

1 like

Ik heb er 3 gehad inmiddels allemaal de deur uit. De ā€œroyal oakā€ witte wijzerplaat automaat eta uurwerk, en dus de bovenstaande versie quartz met zwarte wijzerplaat en nog een in deze versie two tone met blauwe wijzerplaat. Indien strak, leuke horloges! Maar wb bouwkwaliteit voor 1000 piek max. Voor 3k zou ik mijn geld anders besteden.

1 like

Is wel een iets anders model door de afwijkende kastvorm.

Desondanks alsnog een hoop geld imho.

Het is een interessant vraagstuk, maar uiteindeljk vaart Bulova wel bij het in stand houden van een mythe. Namelijk dat Gerald Genta de Royal Oak eigenlijk voor Bulova had ontworpen, maar dat zij het in die tijd niets vonden. Vandaar dat Genta naar Audemars ging en het daar een succes werd.

Misschien had je even iets verder moeten lezen in het artikelšŸ˜‡ (zie onderstaand)

As exciting as it is, this story is merely a fabricated tale that has made the rounds around the watchmaking industry over time. The truth is that Genta actually designed the Royal Oak for Audemars Piguet, and not for any other brand. According to the watchmaker himself, the director of Audemars Piguet reached out and asked him to create a modern sports watch made out of steel. Genta immediately went to work and, drawing inspiration from a diver’s helmet, was able to conceptualise the design for the Audemars Piguet Royal Oak overnight.

Ik heb het artikel gelezen, en ik begrijp dat Genta er zelf op teruggekomen is. Maar lees mijn reactie nog eens…

Oftewel een mythe. En dat is precies wat ik zeg, en dat er veel liefhebbers dit verhaal graag blijven geloven, omdat ze anders veel teveel geld hebben neergelegd voor een ordinaire hommage.

1 like

Prijs is wat de gek ervoor geeft, onder de 1000 euro koop ik het ook wel graag :slight_smile:

Mijn set:

3 likes

ha Romayer, ik kan niet reageren op je zoeker van de vintage cartier, maar zou je er graag even over spreken. Ben nieuw op het platform dus nog niet super bekend met de werking van DM’s sturen etc. wil je mij ff contacten?

Thx!

1 like

Bulova is voor mij persoonlijk altijd zo’n mooi maar toch net niet horlogemerk gebleven.
Gisteren zat ik nog naar een oude Super Seville te kijken en had het weer, mooi maar net niet.
Dit jaar is Bulova 150 jaar in business. Misschien doen ze iets moois ter gelegenheid hiervan.

Dit is niet de manier om je hier voor het eerst voor te stellen, zeker omdat je blijkbaar iets wilt verkopen. Dit topic is twee jaar oud.

Kopen

1 like

hoi Roy,

Ik wil niks verkopen, Romayer heeft een zoeker staan waar ik op wil reageren, alleen ben ik nog niet bekend met de werking van het platform en ik kon niet op zijn zoeker reageren of hem een een bericht sturen. Vandaar de poging om op die manier in contact te komen met zijn zoeker waar ik meer info over wens. Gr Nick

@nicle heeft interesse in de Cartier die @romayer te koop heeft staan. Beiden zijn nu getagd, het is aan jullie om er samen uit te komen.

Hi Nick,

Je hebt een berichtje. (Rechtsboven op menu/plaatje klikken, onder het envelopje staan je berichten).

Mvg

Ik heb er 2 in bezit gehad, verkocht voor 50 euro voor een niet lopende en 250 euro voor een 2-tone, wel jaren geleden al.

Zijn ze het waard? Ja 500 euro wel, dan is het best een leuk horloge, meer dan 1000 never nooit niet, het blijft een hommage of aftreksel van the real deal.

1 like

Wist je dat Gerald Genta heeft gewerkt voor Bulova? Ik zie deze niet echt als een hommage.

Als je ze weer vindt voor onder de 500 euro, dan koop ik ze graag op voor eigen collectie.

Ik geloof niks van dat verhaal, ik kan me niet voorstellen dat Gerald Genta een horloge ontwerpt voor een merk als AP en vervolgens dat zelfde ontwerp doorverkoopt aan Bulova, en daar dan een goede reputatie aan overhoud als ontwerper, dan neemt niemand je meer serieus als je dat doet.

Ik denk eerder dat bulova dan het ontwerp overgenomen heeft om geld te maken en Bulova op een gegeven moment is gestopt, mogelijk met een rechtzaak, want waarom zijn er anders dan zo weinig royal oaks van Bulova?

Allemaal speculatie dit, het zelfde als dat het speculatie is dat Genta die Bulova ontworpen heeft of het ontwerp aan 2 partijen verkocht heeft.

En ja ik ken Genta als ontwerper, de grap is dat ik ze vroeger helemaal de bom vond, maar nu ja ik kijk er anders naar, ik wil gewoon de real deal.

1 like

Ja, want er zijn ook Bulova Submariners en die neemt niemand toch serieus of is bereid er + 500 euro aan te besteden