Breitling documenten

Beste mensen,

Ik heb een mooie 2e hands breitling op het oog. Alle documenten en papieren zitten er volgens de verkoper bij. Er zijn 2 documenten waarin nummers zijn geperforeerd. Verder wordt op beide documenten een serienummer Breitling vermeld. Nu is mijn vraag als volgt. Moeten de de nummers op het COSC certificaat beiden overeenkomen met de nummers op het garantiecertificaat? Klopt het dat de geperforeerde nummers niet gelijk zijn? Ik ben overigens voornemens om een echtheidskeuring door Breitling te laten uitvoeren om geen kat in de zak te kopen, maar ik wil graag het hele setje compleet hebben als ik mijn eerste Breitling koop. Ik neem aan dat als ze hem bij Breitling open maken dat het wel te zien is of het om een echte of een neppe gaat?

Kan iemand mij verder helpen door te zeggen welke papieren er verder nog bij zouden moeten zitten naast het garantiebewijs en het COSC certificaat? Het gaat om een Seawolf uit 2011.

Veel dank voor uw moeite.

Kan je een foto plaatsen van de voorkant van het horloge?

Laat hem zeker open maken, want tegenwoordig maken ze replica’s die zelfs horlogemakers doen twijfelen.
Namaak papieren en ja zelfs boxen zijn gewoon te koop.
Dus ZEKER laten openen.
Hoe recenter het type is hoe groter de kans op een replica.

Marc-B1 Schreef:

Hoe recenter het type is hoe groter de kans op een
replica.

En hoe groter de kans dat ze het voorzien van een redelijk/goed nagemaakt uurwerk. Ik bedoel de 6497/8 en 2824 kom je steeds vaker voor in replica’s. Wie weet straks ook de 2893 en andere uurwerkjes die de echte merken ook gebruiken (al dan niet gemodificeerd). En zelfs als het geen bekende Zwitserse replica uurwerkjes zijn, dan zijn de Chinese uurwerkjes ook steeds vaker voorzien van mooie decoraties, gravures en inscripties. Voor een ‘niet expert’ lijkt het al snel origineel.

Jij zegt wat ik denk :wink:

kan ik daaruit afleiden dat het uberhaupt af te raden is ome en 2e hands Breitling te kopen? Of kan ik er op vertrouwen dat als het opgestuurd wordt naar Breitling dat het goed gaat?

marcow Schreef:

kan ik daaruit afleiden dat het uberhaupt af te
raden is ome en 2e hands Breitling te kopen? Of
kan ik er op vertrouwen dat als het opgestuurd
wordt naar Breitling dat het goed gaat?

Uiteraard kan Breitling het wel beoordelen. Maar hoe ga je reclameren als het horloge niet goed blijkt te zijn? Als je er geen verstand van hebt kun je beter gewoon wat meer uitgeven en veilig kopen. Bijvoorbeeld hier op het forum of bij een gerenommeerde handelaar.

mijn idee was om met de verkoper af te spreken dat het horloge wordt opgestuurd naar Breitling en dat ik de onderzoekskosten betaal. Als het horloge terug komt, betaal ik de verkoper pas… lijkt me de enige manier.

Misschien is het mogelijk, maar van deze methode heb ik nog nooit gehoord. Weet niet eens of Breitling of een dealer hieraan meewerkt.

Als ik de verkoper zou zijn zou ik hier in ieder geval niet aan meedoen. Mijn horloge laten opsturen en dan hopen dat de onderzoekskosten daadwerkelijk worden betaald door de koper en dat die koper dan ook daadwerkelijk over de brug komt om het horloge aan te schaffen.

edit: met andere woorden. Voor de verkoper is hier geen voordeel te halen, alleen maar gedoe…

marcow Schreef:

mijn idee was om met de verkoper af te spreken dat
het horloge wordt opgestuurd naar Breitling en dat
ik de onderzoekskosten betaal. Als het horloge
terug komt, betaal ik de verkoper pas… lijkt me
de enige manier.

1. Ik denk dat Breitling dit helemaal niet doet.
    En ALS ze het al zouden doen is het onbetaalbaar.
    D’r gaat niets bij Breitling buiten dat 100% in orde is.
    Een beurt van een mechanisch uurwerk kost je algauw 800 euro…

2. Koop op forums zoals deze of TZ UK en koop van bekende mensen op dat forum - ik denk dat niemand zijn reputatie op zulk een forum te grabbel wil gooien.

3. En voor een dubbeltje op de eerste rij zitten lukt meestal nooit :wink:

Een goede horlogemaker kan best zien of een Breitling echt is of niet.
Maar nogmaals: sta erop dat hij het horloge OPENT !

Betaal die brave man dan ook hé :wink:
Die mensen verdienen er hun brood mee, en als je alleen langs komt om een horloge op echtheid te laten keuren - en het dan nog gratis wil gedaan hebben - zullen ze er niet happig op zijn.

ik vind het ook geen enkel probeem om er geld voor te betalen… ik wil absolute zekerheid omdat het mijn eerste Breitling zou worden en ik een verschrikkelijke hekel heb aan het bedonderde gevoel als het goed leek maar niet goed blijkt te zijn. misschien is even doorsparen voor een nieuwe de beste optie. veel dank voor jullie reacties in ieder geval

Marktplaats en Ebay mijden zou ik zeggen - tenzij dat je er al écht zeer veel over geleerd hebt.
Op WUS is er een subforum waar men je horloge op zijn uiterlijk kan testen: Breitling Fake Busters.

Héél veel er over lezen, alle fora afschuimen en zoveel mogelijk Chronologs verzamelen.

Als ik er eentje in mijn hand heb durf ik nu toch al met 95% zekerheid te vertellen of ie nep is of niet.
Op foto’s is het heel wat moeilijker.

Die perforaties hoeven niet overeen te komen. Het COSC certificaat is wel voorzien van het nummer wat op de achterkant van het horloge staat. Het boekje is in blanco staat niet horloge gebonden vanwege het ontbreken van dat nummer.

Jürgen Schreef:

Die perforaties hoeven niet overeen te komen. Het
COSC certificaat is wel voorzien van het nummer
wat op de achterkant van het horloge staat. Het
boekje is in blanco staat niet horloge gebonden
vanwege het ontbreken van dat nummer.

Tja, ik kan er momenteel niets zinnigs over zeggen: al mijn boekjes liggen elders op een veilige plaats.
Alleen als ik weer tot een aankoop overga pluis ik alles zo nog es uit. :smiley: