Bouw / sport horloge tips

Mijn huidige werk horloge zuipt batterijen, laatste zat er 6 maanden in voordat hij wederom leeg was. Ook omdat hij al jaren met kit bij elkaar hangt, wat matglas heeft en de rek op de band in cm’s wordt aangeduid, is hij nu als een ware Viking met pensioen gegaan

In deze categorie ben ik niet zo bekent, dus zou ik blind voor een G-Shock gaan maar misschien is er wel meer.
Wat ik zoek is iets dat tegen een “stootje” kan, niet te duur en als het kan solar powered voor het milieu hè
Mijn oude was dus van staal maar zou nu eerder een plastic versie nemen zodat ik hem ook eventueel tijdens het sporten kan dragen (alleen voor tijd waarneming), dat was erg pijnlijk met zon stalen knoeppert met wat rek op de band :face_with_peeking_eye:
Dus zijn er alternatieven of gewoon voor een G-Shock gaan?
Dan wel met negatieve display, ondanks lompigheid toch een beetje style

8 likes

G-Shock kan altijd.

Anders qua gewicht iets van carbon? Ik kan me voorstellen dat je met een stalen automaat niet lekker gaat sporten, of je moet een stoere youngboy zijn die z’n flex moet showen in the gym, je weet toch

1 like

Je hebt je eigen vraag al beantwoordt. Doei :person_raising_hand:

4 likes

Negatieve displays vind ik wat minder, en voor de bouw (geen idee wat je doet precies), is een square prima (laag, makkelijk onder een mouw te schuiven, niet zo kwetsbaar etc).
Als je wat meer stof en modderwerk doet, dan zou een GW-9400 rangeman of een nieuwere GW-9500 mudman een optie zijn, die zijn wat robuuster en makkelijker met handschoenen te bedienen knoppen.

1 like

Denk dat dit iets met goedkoop niet gaat matchen

Das wel een hele korte versie, welke ref moet ik dan hebben voor het lompste werk?

Dat vraag ik mijzelf ook altijd af, doe maar gewoon wat :sweat_smile:
Doe beetje hobbien hier rundum hause, beetje verbouwen en wat rommelen in de tuin enzo.

3 likes

Bouw: G-Shock solar radio controlled. Degelijk, geen omkijken naar en nooit meer een lege batterij.

Sport: Garmin, Suunto, Polar, Sigma etc.

3 likes

Gewoon zo’n vierkante. Eén met solar en dan welke je het mooist vindt.

2 likes

Natuurlijk niet. die zijn kut af te lezen. Functie voor stijl, zou ik zeggen.

5 likes

Dacht eigenlijk dat dit te simpel was, niet dus.
Nou dan gaan we opzoek naar een vierkante G-Shock
Muziekje voor de sfeer dan nog maar

Dat is persoonlijk. Ik doe al jaren met een negatief display en heb er echt 0 problemen mee. Sterker nog, ik vind hem juist fijner af te lezen.

3 likes

Is er ergens toevallig een aanbieding?
Bij bol vragen ze €98 Casio G-Shock GW-B5600-2ER Herenhorloge 36 mm - Zwart | bol

Ik zou gewoon de Lucardi binnenlopen en een Casio kopen voor een paar tientjes.

1 like

Of een Casio met wijzers.

1 like

Dat :point_up_2:t3: :fist_right:t3::boom::fist_left:t3:

Een gewone LCD ziet er ouderwets uit

2 likes

Hier heb ik onlangs voor een zachte prijs een aangeschaft. Kijk inderdaad even kritisch naar dat negatieve display, ik kan er niks mee.

1 like

Casio F-91W en een tube tandpasta

1 like

Succes met de keuze

1 like

Ik heb juist alle negatieve displays de deur uit gedaan omdat die zo beroerd af te lezen zijn. Ze zijn er niet veel met positief display (gx-56) maar wel netjes :slight_smile:

2 likes

Waarom de tandpasta?

Ik vind zelf casioaks net wat mooier maar reguliere gshock is ook prima.

Al die Bluetooth en multiband functies kan je negeren imho.

1 like