Ik ben nieuw op het forum en wil vragen waar ik meer informatie over het volgende dames zakhorloge kan vinden.
Het is een Baudin Freres dames zakhorloge uitgevoerd in vol 18 karaat goud met emaille op goud achterkant. Bouw nummer ? 1420. Opwinden en op tijd zetten door sleuteltje waarbij de kast geopend moet worden. Ik zie een aantal stenen maar weet niet hoeveel het er zijn.
Het uurwerk mist de minuten wijzer en het glas en iets van het emaille aan de achterkant is beschadigd en het uurwerk loopt niet.
Ik heb het horloge in 2000 in Sofia, Bulgarije op een rommelmarkt gekocht voor US $ 100,= en vraag me af wat de waarde nu is.
Wie weet een goede horloge maker en taxateur om die mooie uurwerk weer te laten lopen.
Waar kan ik meer informatie vinden?
Prachtig Horloge WERKELIJK SCHITTEREND maar als u een goede restaurateur zoekt ga dan niet over 1 nacht ijs want er zitten vaak stommelingen bij. Omdat ik uit Brabant kom heeft Willem van den Berg Haute Horlogerie voor mij wat gedaan en Harrie Derksen in Asten. In iedere provincie soms in een klein dorp vind je nog vakmensen en ik raad u aan met uw Alfa gewoon eens te gaan touren raampjes open en wie weet. U moet er rekening mee houden dat het niet gratis is want een echte vakman vraag gauw tussen 150 en 300 euro voor een restauratie wat u wel zal weten als Alfa man.
Het is jammer dat de blauwe emaille wat weg is dat betekent dat het gedragen is en de wijzer is ook geen probleem een goede restaurateur heeft ze soms liggen of maakt ze door ze te gieten
Beste,
In dit onderdeel van het forum staan ervaringen met horlogemakers waar leden van dit forum wel eens werk aan uitbesteden: Ervaringen met horlogemakers Je kunt hier eens rondkijken en zien of er mensen zijn die dit soort horloges repareert.