Spinnaker Fleuss wat vinden we ervan?

Spinnaker is een boutique brand die heel sporadisch wel eens bij Watch2day voorbij komt. Ik heb al eens geaarzeld om er een aan te schaffen. Stiekem hoop ik dat de Fleuss eens voorbij komt maar dat denk ik niet. De goed lopende modellen worden niet vaak aangeboden. Ze hebben echt leuke duikers waaronder de Dumas.

Deze had ik gewoon moeten kopen want die is wel eens aangeboden.
De Cahill is ook zo een leuke.

Nu is er de Fleuss. Deze is toch wel erg verleidelijk.

Wat vinden jullie ervan? Dit merk past echt wel tussen alle andere micro brands lijkt mij maar we zien ze toch niet veel hier.

1 like

Volgens mij kwalitatief prima spul met vaak een Seiko onder de motorkap.
Op w2d zie je ze wel eens voorbij komen met die houten bezel of zo. Zolang je het bij rvs houdt is er denk ik niets mis mee :slight_smile:

Leuk ding…wel 43mn en in allerlei kleuren.Denk dat die misschien nog wel eens bij w2day langskomt☺

Heb niets met het merk. Maar het bovenste model ziet er wel leuk uit. Heb er een hoog plakmerk-gehalte bij. Weet niet of dit terecht is…

De Cahill is toch gewoon een schaamteloze kopie van de Evant Tropic Diver?

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/e/4/e42cf29bd3219bc2f48ab4cf36ac2f9e3918e2db.JPG

De Fleuss is aardig maar heeft ook een hoog gehalte leentjebuur

Zo de Microbrands gaan nu al van elkaar pikken? :wink:

Evant bestaat pas 2 jaar. Was de Cahill er niet eerder? Als we over leentjebuur gaan spreken kunnen we denk ik 90% van de boutique brands afschieten. Iedereen ziet natuurlijk dat dit een Blancpain hommage is.

1 like

Dat denk ik niet.

Of ze pikken allebei gewoon van Breguet. :grinning:

4 likes

Nice, en ik maar denken dat Evant iets origineels had gecreëerd…

Zie de site van Dartmouth Brands: komt uit hetzelfde kanaal als Earnshaw, AVI-8 en nog zo een paar.

1 like

Over de definitie van plakmerk is al vaak gesproken. Plakmerk is geen Nederlands woord en staat niet in de Van Dale. Ik vind een plakmerk een identiek model dat je vaak terug ziet met verschillende merken op de wijzerplaat.

Vind de Fleuss er toch alleraardigst uitzien. Wie weet eerste aanschaf 2018😉

Cool, welk model is dit?

Ik vind dat Spinnaker ook wel een aantal interessante modellen heeft. Zo heb ik ooit zelf de Flaggy bij W2D gekocht, niet zo gek lang voordat ik serieuzer ging verzamelen. Die Fleuss ziet er ook wel goed uit :slight_smile:

Al eens tegen gekomen, maar kaat het aan me voorbij gaan.

Breguet No 1646.

Artikeltje:
https://www.google.nl/amp/s/www.ablogtowatch.com/breguet-1646-diver-watch-newly-discovered-vintage-1965/amp/

1 like