Stel dat ik een Rolex zou kopen op een luchthaven in bijvoorbeeld Kuala Lumpur, of Schiphol, mag ik die dan belstingvrij invoeren? Omdat luchthavens een soort belastingvrij nomansland zijn? Ik zou nooit iets kopen als belegging first, maar toevallig vind ik de Seadweller 4000, met 40mm ceramische bezel erg mooi, én is ie erg populair. Het is een uitloper ivm nieuw model, nieuw model duurder etc. Dus áls ik het niks vind kan ik er eenvoudig van af zonder verlies.
Maar dan moet hij dus wel legaal ingevoerd mogen worden. Door de douane om de pols, en box en papers laten nazenden is mogelijk, maar zulke situaties zoek ik liever niet op.
Bedankt voor de spoedige reakties. Het was dan ook iets te mooi om waar te zijn: er één vinden, én nog voordelig uit zijn ook. Schiphol mag je wel gewoon taxfree shoppen toch…?? (Niet dat zij er nog een hebben, maar puir hypothetisch)
Kijk maar eens naar de prijzen nu. Denk dat die bijna overal wel weggekaapt zijn. Maar goed, je kan natuurlijk veel geluk hebben en er opeens eentje vinden. Als dat zo is, gelijk kopen, ze stijgen nog steeds in prijs.