Orient weer brak, wat nu? Horlogemakerstips?

Dit weekend na lange tijd mijn Oriënt weer eens om gedaan. Mooi, fijn, etc. Hele dag gedragen, gangreserve helemaal vol. 's Avonds afgedaan en op het bureau gelegd. En 's morgens stond hij stil, en wel binnen anderhalf uur na het neerleggen. Vreemd, met volle gangreserve.
Nu had hij dat al eens eerder gehad, dit was door Oriënt service onder garantie ‘gerepareerd’. Ik heb het verhaal al eerder verteld.
Nog wat geëxperimenteerd, dit gebeurt in ieder geval als ik hem met de 9 naar boven neerleg. Zolang ik hem draag is er niets aan de hand.

Kortom, hij moet naar de dokter. Oriënt service vertrouw ik niet meer. Wie heeft er tips voor de omgeving Utrecht?

Geen tips, wel exact dezelfde ervaring, en na een volledige service bij Oriënt toch ook weer het zelfde probleem. Toen maar verkocht…

Sterkte.

Ik heb een vermoeden wie de koper is.

6 likes

Heb het er natuurlijk wel bij aangegeven en de prijs dienovereenkomstig aangepast :wink:

Was een OS300.

3 likes

Onbegrijpelijk. Zou Orient zijn servicediensten nooit certificeren? Je laat zulke prutsers toch niet je reputatie ruïneren?

Voor de zekerheid even gecontroleerd, maar het zijn nog steeds dezelfde prutsers als toen: S.Weisz Uurwerken.

Ik heb direct met Oriënt Japan contact gehad, zelfs nog vakantie foto’s uitgewisseld! Aardige lui, en een hele goede service, ik heb zelfs nog een Oriënt handdoek gekregen. Ik ontdekte pas een half jaar later dat het probleem er nog was, meestal liep het klokje goed en ze hadden hem op 2sec/dag afgeregeld ook. Ik denk dat bij zulk soort problemen, die zich niet dagelijks manifesteren, het uitwisselen van een uurwerk goedkoper is.

Ja, dat lijkt me ook. Ze zeiden overigens toen ook dat het uurwerk was uitgewisseld, maar ik heb nu mijn twijfels.

Ik hoop dat je een goede horlogemaker kan vinden, ik heb dat soort connecties niet (in Nederland)

Wellicht heeft iemand een goede tip.