Om het topic over de nieuwe Victornox INOX van Logie niet te bevuilen even een nieuw topic gemaakt.
Bij de Victorinox INOX wordt namelijk een NATO strap geleverd die een gewone sluiting heeft. Dus niet de typische NATO sluiting waarbij je aan de bovenkant uiteindelijk het overige stukje strap terug klapt. De sluiting zit daar gewoon onder bij je pols.
Zoals je hier kunt zien zit het verschil hem in het stiksel na de sluiting. Bij een gewone NATO zit het stiksel meteen na de 2 ijzeren ringen (geen idee of dit een aparte naam heeft). Op het plaatje zie je dat bij deze strap dat stiksel pas 5cm later zit. Hierdoor zit de sluiting gewoon onder aan je pols en houdt je ook niet veel strap ‘over’. De vraag is of dit een aparte naam heeft en of deze straps ook los te bestellen zijn? Of zijn deze specifiek voor een bepaald model gemaakt en niet los verkrijgbaar?
Hallo Gijs, een tweede erbij ? Probeer de importeur. De bijgeleverde NATO is van uitzonderlijke goede kwaliteit en draagt “wollig zacht” aan de pols. De allerdikste en comfortabelste NATO band die ik ooit ben tegen gekomen. Bandmaat 21 mm. Daarom gaatie af en toe vreemd met de Orient Bambino dresswatch. Greets nitraM
EN DAN NU DE PLAATJES TELE-TUBBY FRAAI
Van Candide begreep ik dat het bekend staat als een " Raf " strap. Ik heb er nog niet naar gezocht. Maar wellicht helpt dit je in de richting? Zelf ga ik er misschien ook nog eens naar op zoek een keer…
Ook een erg mooie combi en een prachtig horloge! Staat ook nog op mijn lijstje als Orient fan naast mij Orient Mako en Orient Flight
Ik vind hem ook erg fijn dragen maar een andere kleuren combi lijkt me misschien ook wel wat. Vandaar dat ik niet op zoek ben naar precies dezelfde strap maar wel met hetzelfde type sluiting.
Ik heb net even gezocht op een RAF strap en de sluiting daarvan is hetzelfde alleen heb je dan niet het specifieke NATO effect met de ‘dubbele’ laag onder het horloge. Het is meer een Zulu strap met een normale sluiting ipv een Nato strap, maar het zit in ieder geval wel in de goede richting!
Eindelijk een 21 strap die niet zoooooo laaaaang is. Bedoeld voor aan de pols zonder dik camouflagepak of nog gekker aan het militaire onderbeen krijg ik wel eens het idee. Ligt mooi op mijn pols van 18,5 cm.
Je kunt er ook een stuk afknippen. Even twee muntjes op klemmen, daarlangs snijden en vervolgens even een aansteker erlangs. Op die manier krijg je een mooi afgekorte band.
Dan zit de sluiting alsnog aan de bovenkant en niet onder aan je pols zoals op de foto van nitram is te zien. Dat wordt bereikt door het later vaststikkel van de band zoals ik in de openingspost heb uitgelegd. De vraag is nu of dit redelijk uniek is of dat meerdere (nato)strapmakers het zo doen?
Het was eigenlijk alleen een reactie op de lengte van de flap. Als je de tweede flap eraf haalt (of eentje zonder koopt) kan je de sluiting altijd mooi in het midden onder je pols plaatsen.
Ik heb nog nergens banden gezien die zo zijn geconstrueerd als die van Victorinox. De Nato’s van http://thestrapshop.co.uk hebben wel een wat groter dan gemiddelde afstand tussen de ringen, de sluiting komt dan ook verder onder je pols te liggen, alleen zijn die die niet van het soepelste nylon gemaakt.
Ik heb nog even verder gezocht maar geen enkele NATO gevonden zoals die van de INOX. Lijkt me dan toch echt iets van hun te zijn tenzij iemand hier natuurlijk nog ideeën heeft.
Op deze foto (van het www) links, nato van Victorinox en zakmesje compleet in een doosje hoorde bij de eerste uitgave’s van de INOX. Ik heb dat setje en je mag het evt. overnemen.
Ah…begin niet (goed) gelezen…maar even ingaand op je vraag: die zijn er nauwelijks van andere merken. Zoals al opgemerkt heeft Omega ze en Tudor ook…verder … ik ken ze niet.