Ben al een tijdje op zoek naar een Nav B pilot watch.
Wordt niet veel aangeboden. Had bijna een Steinhart overgenomen van forumlid, maar daar kwam iets (een andere horloge) tussen.
Tot paar weken terug een Tisell werd aangeboden. Contact gehad maar verkoper trok zich terug. Hij had wat bedenkingen. Ik dacht jammer. Niks anders dan verder zoeken en wachten. Opeens kreeg ik een pb of ik hem nog wou.
Gisteren binnen gekomen
Tisell Koreaanse horloge merk met een Seagull ST-25 uurwerk. Blauwe lume. Heat blued hands en glazen caseback.
Wat een fantastisch mooi ding! Ik heb er ook één op mijn wensenlijst staan, ook type B. Tisell heeft ze weer op voorraad, maar ik schrok wel even van de mogelijke afwijking van het uurwerk; +/-45s per dag. Tot ik mij bedacht dat het natuurlijk onzin is mij daar druk over te maken, je moet elke dag het horloge hooguit 1min verzetten. Kleine moeite natuurlijk…
Schijnt verrassend mooie kwaliteit te zijn die Tisell heeft! Seagull maakt sowieso ook echt topuurwerken, net als ETA, je kiest de kwaliteit die je wilt en zij leveren.
Jazeker. De kwaliteit was boven mijn verwachting. Tisell zal ook het uurwerk nog nagekeken te hebben voordat ze die gebruiken. Tot nu toe loopt hij goed