First Seiko Diver Prospex SLA017 ‘Re-Creation’ & SPB051/53 ‘Re-Interpretation’

Hun beste duikerts ooit? …


.

.

.

.

.

.

.

The Seiko Prospex Diver SLA017 will be produced in a limited edition of only 2,000 pieces and will retail for $3,400 USD from July 2017. The Seiko Prospex Diver SPB051 and SPB053 will retail for $1,000 USD on the bracelet and $800 USD on the strap and will be available beginning November 2017

-> Artikel

7 likes

Beide erg mooi hoor. De eerste iets mooier qua dial, de tweede qua kast…

1 like

+1

2 likes

De goedkopere worden ook onder de al wel bekende SBDC reeks uitgebracht (JDM). De 51 en 53 welteverstaan.

1 like

Al eerder hier besloten maar ik vind het zo flauw dat de SLA017 zo’n hoge prijs heeft.

Want die zou ik toch zo graag om m’n pols hebben :blush:

10 likes

Zo, die SLA017 band is wel een stofmagneet zeg. :thumbsdown:
Verder wel een héél gaaf ding.

3 likes

Bovenste raakt mijn emoties diep.
Onderste vind ik niet lelijk, maar daar is verder alles mee gezegd.

Best raar, want je ziet duidelijk dat ze familie zijn.

Grt. Erik

3 likes

:point_up_2: , echt precies dit.
Maar ik hoorde al dat @Utrecht2 zijn 62mas beschikbaar stelt als flipperhorloge voor wie een keer de “real deal” wilt proberen. Vriendelijk van hem :clap:

5 likes

38mm voor de SLA017 vs 44mm voor de SPB051/053 :confused: Ik kies dan toch maar voor de SLA017

3 likes

Sla017 verschrikkelijk mooi :heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

@HanDavinci meer info over de spb051 :slight_smile:

1 like

Maar wat vinden jullie zo mooi aan die SLA dan?
Okee de wijzerplaat is mooi, de indexen/wijzers zijn best goed. Maar kast en bezel zijn nou niet spectaculair te noemen. Helemaal voor die prijs, daar heb je twee MarineMasters voor.

Ik vind die marine master nou helemaal niks. Het lijkt net zo’n dikke Amerikaan in een scootmobiel…

2 likes

:joy: hahaha te slecht

Hij is veel te duur op staal. Voor 1000 (ik gok in Nederland 1000+) wil ik iets meer dan een 6R15.

Daarom heb ik een SBDC027 wijzerplaat en wijzerset in de nabestelling staan, en bouw ik mijn eigen met een 6R15 voor minder dan de helft.

4 likes

Weet je hoe hoog de huurprijs inmiddels is😜

Enne, dit is de beste duiker natuurlijk😂

5 likes

M’n huurprijs is al hoog genoeg , dus neem aan dat jij het voor de prachtige prijs van gratiesch doet toch? :innocent:

1 like

De bezel is wat subtieler dan bij de gemiddelde Seiko. De kast is ook net wat anders dan bij andere Seiko modellen. Het geheel past gewoon goed bij elkaar en maakt de 62MAS tot een zeer stijlvolle doch toolachtige duiker.

edit: en daar komt bij, welk model is er dat op de SLA017/62MAS lijkt? Die zijn er niet wat het een uniek horloge maakt binnen de Seiko line up.

1 like

http://www.chrono24.nl/seiko/prospex-sla017j1-limited-edition--id6523624.htm

1 like