Eeuwige dilemma's ....

Ruim een jaar geleden (topics 1 en 2) heb ik de collectie terug gebracht naar een 3-piece en oa mijn eerste Rolex gekocht. Na wat uitstapjes de afgelopen maanden heb ik momenteel de volgende pareltjes:

De vraag is nu hoe verder? In eerste instantie dacht ik een Tudor BB58 erbij en klaar. Echter vanochtend op de loopband zitten denken (je moet wat op die band, immers oersaai) dat ik wellicht het wat groter aanpak …

Mijn huidige collectie:

Omega Speedmaster Professional:
PLUS

  • Icoon
  • Bandenslet
  • Zeer makkelijk afleesbare dial vanwege het contrast tussen wijzers en dial
  • Een blijvertje

MIN

  • Kan niet veel bedenken, maar wellicht de beperkte waterdichtheid

Rolex Explorer 214270
PLUS

  • Uitmuntend gebouwd, perfect afgewerkt horloge
  • Loopt zeer nauwkeurig, die van mij minder dan een sec per dag voor
  • Heerlijke lume
  • Ben erg gecharmeerd van de dial en de font van de 3,6, en 9 cijfers.
  • Moderne uitstraling
  • Mooie maat

MIN

  • Eigenlijk maar 1 punt, wat stiekem voor mij best een groot punt is … De stalenband … perfecte kwaliteit weer, maar ik ben géén stalenbanden man … En dit blijft toch in me achterhoofd knagen, zeker omdat ik de Explorer op leer niet echt mooi vind …

Seaforth Series III, Pastel Blue
PLUS

  • Mooie maat, draagt fijn
  • Lekker eigenwijs kleurtje, zomers horloge
  • Waterdicht

MIN

  • Deze is inmiddels me 3e Seaforth (ook Sunburst Blue en Bahama Yellow gehad), en ik merk dat zodra die binnen is de fun is afgelopen en ik hem niet veel draag

Hoe nu verder? Wat zijn de gedachten?

  • Speedy blijft, de rest mag “eventueel” weg. Hoeft niet btw.
  • Liefst een horloge van 40mm of kleiner
  • Niet echt een fan van vintage, al denk ik wel eens aan een Rolex GMT
  • Ik mis een kwalitatieve mooie duiker. Eentje die je naast het strand ook naar kantoor kan dragen onder een overhemd. Momenteel staat de Tudor BB58 op Nr1
  • Wil graag ook een dresswatch met witte plaat, bv de Grand Seiko SBGW231
  • Ben gek op banden wisselen, zoals een vrouw van tassen en schoenen
  • Zoek uiteindelijk een 3 tot 4 piece uitgebalanceerde collectie

Ik kom vandaag de dag tot de volgende keuzes. Ben benieuwd wat jullie zouden doen:

  • Wees tevreden met wat je hebt. No change.
  • Seaforth eruit en Tudor BB58 erin.
  • Alles blijft en Grand Seiko erbij
  • Seaforth en Explorer out. Tudor BB58 en Grand Seiko in.
  • Seaforth en Explorer out. Rolex GMT 16710 Coke in

0 stemmers

Last, but not least, wat plaatjes van de huidige wensen:



14 likes

Prachtige GS. :heart_eyes: In elk geval erbij.

1 like

Seafort en explorer eruit dat is iig simpel :+1:t2:

Ik zou de Halios weg doen en de GS in de plaats nemen.
Met de Explorer kan je ook wel het water in :sunglasses:
Daarna sparen voor een klepper a la Coke GMT

Ik heb voor de GMT gestemd. Maar… dat is wat ik zou doen. Ik weet niet of die GMT jou op het leven geschreven is.

Het beeld spreekt me aan … maar er zitten voor mij wel wat min puntjes aan:

  • Die band! Verschrikkelijk! Zeker die sluiting, ben ook best verpest nu door de Explorer.
  • Vintage

:joy: Zover was ik ook!

JA! Deze kriebelt wel, maar niet nieuw, Grand Seiko schrijft te hard af … zal wel even een zoektocht worden.

1 like

Flinke minpunten. Daar wil jij niet zoveel geld aan uitgeven. Voor een dergelijk bedrag moet het bijna perfect zijn of echte liefde.

2 likes

Jé, wat een moeilijke keuzes! Ik zou de Halios Seaforth eruit gooien en er een klassiek ogend horloge voor terug kopen. Hoewel ik de BB58 heel mooi vind, past hij qua evenwicht minder in je collectie wat mij betreft. Met de Explorer heb je al een beetje een “tool watch”.

Ik zou voor de GMT gaan. Maar die moet dan wel op staal blijven… Dus of dat dan wat is voor jou?

Dat is idd wel een vereiste bij de GMT. Niets voor jou dus @Svennos

1 like

Is een JLC Reverso niet een gedachte? Gezien je liefde voor het leer en de wens voor een dresswatch lijkt me dat het overwegen waard! Vooral de guilloche op zo’n witte plaat is echt top.

3 likes

Ik dacht zal iig je mogelijke twijfel wegnemen :smile:

Een Explorer op rubber misschien ? Heel ander horloge in één keer …

4 likes

Daar heb je wel een punt ja … Mmmmm … :thinking: Stiekem weet ik dit ook wel. Maar ze zien er wel altijd uber cool uit! :sunglasses:

Wel een hele chique toolwatch. Vinden jullie een Explorer een horloge dat je naar het strand en zwembad zou nemen …?

Wel eens aan gedacht … maar ik associeer Reverso’s altijd met oude mannen … :blush:

Brrr … nee, niet mijn ding, ondanks het dilemma.

Dat zeker! En je gaat er ook lol van hebben. Ik weet alleen niet hoe lang. Maar dat maakt ook niet uit. :slight_smile:

2 likes

Het lijkt me toch wel duidelijk dat je geen 16710 op Oyster wil Sven.

6 likes

Vroeger werd je voor dit soort dingen met pek en veren ingesmeerd, en op een platte wagen door de stad gereden!

Apart, maar niet mijn smaak, zeg maar :wink:

1 like

Nee nee gewoon nee

De Tudor zou mijn eerste keuze zijn om te wisselen met de Halios en door de vintage look grotere favoriet dan de gmt.
Maar sowieso zijn Rolex en Tudos niet mijn ding, heb het niet voor snowflake, mercedes of cathedral wijzers.

Ben ik dan de enige die geen dilemma ziet?? GMT erin en genieten…