Longines Legend Diver 36mm

Zijn ze inmiddels te koop dan?

Ik kan ze ook niet op de site vinden maar dat kan heel goed aan mij liggen

Ik sluit mij aan in de rij van geïnteresseerden :wink:

ze staan op de site van longines met een richtprijs maar geen idee of ze bij de dealers al verkrijgbaar zijn… ik was in de veronderstelling van wel daarom dat ik mij afvroeg of iemand hier er al eentje had

Ondanks dat deze LLD geen duikhorloge mag genoemd worden (erg jammer, het was een kleine moeite geweest), is ie wel erg mooi. Zou wel 's mijn eerste Longines kunnen worden.

Waarom niet? Bezel met minutenindicatie, lume op de wijzers en indexen en 300 meter waterdicht. Ik zie geen reden om dit niet als duiker te bestempelen.

1 like

Ik vind de standaard band niet mooi. Anders was dit een hele serieuze optie om mijn ‘duikers’ qua maat te downsizen ( Dat heet <40mm). ja ik weet t geneuzel maar een goede stalen band is weer een paar €100… :joy:

Volgens mij staat er toch echt diver in de naam

Laatst de legend Diver 36 mm gepast op vliegveld van Dublin. Vond hem voor een 36 mm erg groot dragen. Vraagprijs was €1900 euro.

4 likes

Geen lume op de secondenwijzer => je kan in het donker niet onmiddellijk zien of het horloge nog loopt of niet. Dat is een harde (veiligheids-)eis om jezelf “diver’s watch” te mogen noemen. Zie ook ISO6425

Volgens mijn naam ben ik grijs, heb ik 4 poten, ben ik langeafstandsloopster en een gevreesd roofdier.

Alleen het eerste klopt. Just sayin’. :wink:

1 like

Ok ok, geen duiker dus

Fair enough. Al glimt hij wel hard dus met een kleinbeetje zonlicht moet het goedkomen. De lume is trouwens ook altijd bijzonder matig op LLD’s. Voor dat vintage randje.

1 like

Zonlicht op 200 meter diepte? :wink: