Tijdens mijn zoektocht mbt een automatisch horloge ben ik via een tip van één der medeforummers op chrono 24 beland.
Van te voren had ik een aantal horloges binnen het te besteden budget en ook ietwat daar boven uitgezocht.
Ik had mijn echtgenote laten kiezen en haar keuze viel op een horloge buiten het buget(ik had de prijzen verwijderd om haar keuze niet te beïnvloeden)
Dit horloge uit de Certina Caimano-reeks is op Chrono 24 €80,- goedkoper dan bij elke andere aanbieder.
Maar…
Er staat dat het horloge niet gedragen is.
Hoe zit het met de garantie?(Stel er zou iets aankomen binnen de garantieperiode)
Kortom: Hoe veilig is zoiets?
Wie van jullie weet hier iets van en heeft ervaringen?
Of raden jullie zulke transacties af??
Er staat hier op het forum ongelooflijk veel over chrono24. Ik heb zelf mijn horloge ook daar gekocht en voor de zekerheid gebruik gemaakt van hun chrono24 Trusted Checkout. Werkte prima. Er staan zo veel aanbieders op dat je ze niet over een kam kan scheren en dus zelf wel een beetje uit moet kijken. Ook niet allen aanbieders hebben de klokken daadwerkelijk in huis. Dus dan lopen de levertijden in eens flink op. Ik kijk altijd bij aanbidders in Duitsland, Nederland, Belgie. Ik sla Rusland e.o. even over. Over de aanbieders uit NL staat op dit forum genoeg geschreven. Wat betreft garantie is het ook weer per geval verschillend. Er zijn gevallen waar er moeilijk gedaan word en er zijn er ook genoeg waar een garantie prima afgewikkeld word door een dealer. Vraag bij de koop wel om garantie papieren!
Je doet zaken met de verkoper. niet Chrono24, tenzij je gebuikt maakt van Trusted Checkout. Ik heb daar nog geen slechte ervaringen over gehoord. V.w.b. de garantie, ik heb zelf via Chrono24 een Certina horloge gekocht in Oostenrijk, dat gedurende de garantie een klein probleem kreeg. Ik had de gebruikelijke internationale garantiekaart erbij gekregen. De Swatch Group in Eindhoven heeft alles keurig afgehandeld & gerepareerd aan mij teruggestuurd. Geen vragen.
Ik heb even gekeken om wat voor bedragen het gaat. Op een horloge van 300 euro is 80 euro inderdaad best wel veel geld. Als het om een horloge van 1000 euro gaat zou het me niet meer uitmaken. Dan wil ik voor zekerheid en daarvoor wil ik het horloge even vast houden, voelen etc.
Wat anderen al geschreven hebben is een goede richtlijn. Ik heb ooit een horloge van een Spaanse aanbieder op Chrono24 gekocht. Ook deze koop verliep soepel en zonder enige problemen.
Dus ik beperk mij niet alleen tot Nederland, Duitsland en Belgie. Ik denk dat alle west europese landen eigenlijk wel redelijk zijn, hoewel ik ook over Italie mindere berichten heb gehoord. Google gewoon de aanbieder, maak duidelijke afspraken etc… (Ik doe alles op gevoel, voelt het goed, ga ik door met de aanschaf, voelt het slecht, zie ik ervan af. Dit geeft helaas vrijwel geen garantie ) Koop je een nieuw horloge heb je daar gewoon garantie op. Moet er wel aan toevoegen dat dealers eigenlijk niet echt zitten te wachten op mensen die met een probleem langs komen terwijl ze het horloge elders hebben gekocht omdat dit daar goedkoper was. Aftersales leverrt een winkelier niets op maar kost hem we ltijd. Tot slot zijn de prijzen bij dealers vaak ook wel eningszins ondehandelbaar. 10% is soms wel haalbaar.
Niet gedragen is niet hetzelfde als nieuw. Is het een particuliere aanbieder? Heb je ook al gegoogled op het typenummer of het echt de goedkoopste aanbieder is? Ga je nog vliegen deze zomer? Mogelijk kun je 'm dan bij Gassan op Schiphol kopen (je kunt bellen of ze deze op voorraad hebben). Dat scheelt je zo’n 20%.
Met chrono 24 heb ik tot nog toe prettige ervaringen.
Zowel mijn Pam 390 gekocht bij Tempo Inverso in Engeland…Prima verlopen. De Speake Marin bij een particuliere verkoper.
Deze laatste was wel in de buurt…Duitsland-Aachen.
Mijn eerste horloge (Oris) heb ik van uit Australie laten komen.
Na 1 week vocht onder het glas, contact opgenomen, en er werd mij vertelt dat ik bij de plaatselijke dealer terecht kon.
gerepareerd onder garantie.
Dus daarmee ook goede ervaringen.
Volgens mij als je in het buitenland koopt geldt de garantie ook voor de dealer in Nederland.
Dat klinkt goed.
Het horloge in kwestie wordt (voor zover ik dat goed gelezen heb) ook aangeboden via Trusted Checkout vanuit Duitsland.
Het gaat om dit horloge en deze aanbieder:
Als je een creditcard hebt ben je ook verzekerd en hoef je niet extra te betalen voor de trusted checkout. Ik zou dat in Duitsland wel aandurven. Ook vriendelijk vragen of er nog ruimte zit in de prijs is een optie. Er staat per slot van rekening “vraagprijs”.
Eigenlijk de keuze van mijn vrouwtje!!!
Bij nader inzien kan ik hier zeer goed mee leven…
Nu maar hopen dat deze aanbieding nog een paar maandjes blijft staan en dan gaan uitvogelen hoe e.e.a. afgehandeld moet worden.
Hier ben ik best wel een “held” in…
Als je met CC betaald is je aankoop beschermd (exacte regels zullen per CC maatschappij verschillen, maar de meeste bieden een goede, extra aankoopbescherming)
Dat dus. Een belletje naar ICS ( het bedrijf dat in Nederland Visa en Mastercard voert) en zij zorgen dat de betaling ongedaan wordt gemaakt als je niets ontvangt, een nepper krijgt of er andere serieuze problemen zijn. Twee keer moeten gebruiken (niet horlogegerelateerd), beiden na tevredenheid opgelost.