Kan wie dan ook zijn info hierover enigzins uitleggen als ‘good Swiss products’ ?
Yep, top merk
Ja zeg wat is het nou?
Ruk merk.
Good Swiss product.
Norquain is een prima merk, de vraagstelling niet
We hebben het over dit merk toch?
https://chronojuwelier.com/norqain-freedom-60-chrono-auto-n2200s22c-b221-20eo-18s
3500euro voor een Eta 775** is behoorlijk pittig zeg maar.
Het is zeker pittig als er een minste kwaliteit 7750 in een zo goedkoop mogelijke kast zou zijn geduwd.
Dat is hier niet het geval, goede uurwerken (top, A) in mooie kasten. Heb ze in levende lijve gezien, maar het is niet mijn smaak. Maar dat neemt niets weg aan het gebodene.
P.S. Wat is een Christaan van der Klaauw Hypernova voor 8.950 of een IWC Portugieser dan wel niet
Ik zag laatst een heerlijke man met eentje lopen…was in de sauna en hij had buiten dit horloge niets aan. Heb hem in handen gehad en echt wel heerlijk qua gevoel hoor
Get a life.
En het horloge ook nog bepoteld?
De Sig AK 53 was ook een “good swiss product”, zeer complexe engineering. Maar niet noodzakelijk een goed militair wapen
https://youtu.be/-ykmqUFJWAw
Ook weer niet heel bijzonder voor de prijs want ook weer (verbouwde) Eta’s
Ja ik had het over het horloge hoor. Maar echt een erg fraai horloge. Kan het aanbevelen. Alleen de prijs vind ik erg straf
Kind toch. Lieve rakker
Ik weet van niets
De nieuwe fumé platen zijn nog gaver, maar ook wel een flink stukje duurder. Ik ben erg happy met die van mij. Lekker anders
Vandaag bij een dealer van Norqain geweest en wat horloges gezien.
Op zich ziet het er niet onaardig uit, maar ik liep er ook (nog) niet warm voor.
Volgens deze dealer is dit merk opgericht door een voormalig eigenaar van Breitling. De kasten die worden gebruikt, worden ook gebruikt door Breitling.
Er worden uurwerken ingekocht (ETA/Sellita) en bepaalde manufactuur uurwerken die ook door Tudor worden gebruikt. Een en ander afhankelijk van het model.
Ook zouden er banden worden gebruikt die uit dezelfde fabriek komen als (bepaalde) onderdelen voor RM.
De wijzerplaat van bepaalde modellen deden mij direct denken aan Omega Seamaster, met name een associatie met het golvende patroon. Echter bij Norqain is dit een repeterende letter N. Dit komt bij bepaalde lederen bandjes ook als stiksel terug.
Ik heb er wel een paar aansprekende modellen bij gezien, waaronder een donkere chronograaf en een ander ‘cleaner’ model met een soort houtskool-grijze wijzerplaat met een mooie sunburst erin.
Overtuigd ben ik (nog) niet. Eerste indruk is op zich niet slecht, maar ik zie mezelf hier nog geen €2.000+ voor neerleggen…