Uiteraard de Seiko Alpinist “bedoeld voor in de bergen” (uiteraard). Benieuwd welke merk/modellen nog meer met die gedachte ontworpen zijn. Of is dat enkel door Seiko bedacht?
En mocht je toevallig een Seiko Champion bezitten? Wow, ubercool!
Als ik daar morgen aan het klimmen was had ik een grote rol touw, een berghamer, een aantal metalen pinnen, een set hele technische kleren die me warm en droog hielden en een set fatsoenlijke mountaineering laarzen aan. En wollen sokken. En een fatsoenlijke muts/bril combo. En handschoenen. Mogelijk een zuurstoftank.
Een horloge was wel het laatste op m’n paklijst. In datzelfde kader vind ik de Alpinist functioneel gezien ook onzin. Er is weinig bergachtigs aan.
Man man man man man, wat vind ik dat toch een über-flauwekul. Die marketing is zooooooo slecht. Alsof ik ooit de neiging zou hebben om in de rij te gaan staan op 9 kilometer hoogte zodat ik een selfie kon nemen om te bewijzen dat ik geheel nutteloos een klomp graniet heb beklommen?
Ik zou willen dat iedereen eens kapte met het vermarkten van pretenties die de klandizie toch nooit waar gaat maken.
Als ik een IWC Pilot koop heb ik ook niet plotseling een witte sjaal en goggles aan in de cockpit van m’n B52, met een stel dikke tieten in m’n nek van een bond-girl achtige reisgenote die met me mee kwam omwille van m’n glimlach en m’n leuter van 25cm lang.