Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Die donkere is de originele Bulova band. Aan grijs had ik nog niet gedacht. :+1: Wel aan hetzelfde soort band.

1 like

Een mooi exemplaar " Dans son Jus D’origine " op zijn Frans :hugs:

1 like

Deze Onsa

19 likes

heel mooi exemplaar :grin::+1:t3:
Ik, en enkele met mij, hebben een zwak voor pronto en verdal. Gefeliciteerd met deze mooie NA

20 likes

Op naar Sint Trudo…deze maakt me zowizo blij :wink:

AS 1250 (bumper)

27 likes

Wat een grappig font, dit is er eentje voor het cijfertopic van @HorlogeHalle:

4 likes

Mijn Zenith Defy. Draagt heerlijk. Ik hoop ooit nog eens een minder bekrast glas te vinden.

Leuk dat deze gesp nog een “duikers extensie” heeft, schijn maar heel kort gedaan te zijn.

27 likes

12 likes

Die heb je toch niet van mij gekocht? Ik had eenzelfde, maar geen idee naar wie die gegaan is, eerlijk gezegd.

Nee, een hele poos geleden stond deze op Catawiki.
Beschrijving klopte van geen kant maar ik heb die genegeerd en alleen naar de foto’s gekeken en toen voor een prikje dit mooie vroege exemplaar op de kop getikt.

1 like

Is het niet gewoon plexiglas dan?
In dat geval gewoon even polijsten. :thinking:

Mineraal glas helaas.

2 likes

Ah, dan wordt het lastiger. :grimacing:
Schijnt wel mogelijk, maar veel meer werk en je hebt de juiste spullen nodig.

Helaas? Dat maakt het horloge júist zo tof.

Heb je goed ingeschat Wilko!
:+1:

Vind de samenhang of consistentie van alle cijfers ook heel mooi.
Ik stel me voor dat zo’n cijferfontontwerper ( bestond dat woord al ? ) een perfecte (bijv) 3 heeft getekend en dan de karakteristiek moet gaan vertalen en toepassen op de andere cijfers.

( het woord karakteristiek spreekt hier 100 % :thinking: )

@pmannaert vind jij het font van deze klok het mooist aan dit horloge? Ben benieuwd.

:grinning:

2 likes

Is niet als diskwalificatie van het horloge bedoeld hoor, alleen dat plexiglas krassen in een paar minuten opgelost kunnen worden. Ik vind dat bolle mineraal glas heel mooi, maar een exemplaar met minder krassen vind ik nóg mooier :smile:

2 likes

Kleurrijk de dag beginnen

15 likes

in tegenstelling tot @JimSoul ben ik juist verliefd op die donkere band in combinatie met dat prachtige horloge!:heart_eyes:

2 likes

Vandaag een Pobeda die mij begeleidt.
De geblauwde wijzers vind ik erg mooi.

14 likes

Vandaag mijn recent aangekochte Poljot. Uitgegeven ter ere van de olympische spelen in de USSR. Heeft voor mij een leuke karakteristieke wijzerplaat.

15 likes