Welke omega genêve heb ik?

Het horloge komt waarschijnlijk uit 1973 (https://vintagemasters.eu/omega-serial-numbers-check-and-verify/)

Ken wel de 135041, maar dat is een geneve handopwinder zonder dag en datum aanduiding…

De 136041 daarentegen is wel een automaat met datum. Helaas geen dag.

Dan heb je nog de 1660120, die lijkt er tot nu toe het meest op. Alleen weer een afwijkende case vorm…

166067 is een Seamaster date met dezelfde casevorm, we komen in de buurt.

Heb je een foto van de achterkant en kroon en weet je het caliber toevallig?

Het kaliber had ik kunnen weten als ik niet vergeten was een foto te maken van de binnenkant toen die open was… Ik ben van plan een back case opener te kopen zodat ik dit in het vervolg zelf kan doen. Hier is in ieder geval een foto van de achterkant en de kroon.

1 like

Ik vraag me af of de deksel klopt daar deze van een jaren '60 model is en het uurwerk zoals gezegd van 1973.
Vermelden van waterproof is men eind jaren '60 mee gestopt ivm Amerikaanse regelgeving, vanaf ca 1970 gebruikt men waterresist(ant) om de waterdichtheid van horloges te duiden.

2 likes

Ik ook. Deze kast lijkt namelijk zo hard gepolijst dat bij een verguld horloge het staal zo langzamerhand de boventoon zou moeten voeren.

Wat mij doet vermoeden dat de kast van goud is, maar dat is in de regel dan weer geen combi met een stalen achterdeksel.

2 likes

Apart inderdaad @flowert, het doet mij (afgezien van de kroon) denken aan dit verhaal:

1 like

Ja, beetje een zelfde scenario inderdaad.

Wat mij irriteert is dat ik dat kastnummer niet kan vinden. Ik heb van de week mijn Grote Omega Boek verkocht en ben er nu alweer achter dat dat geen goed idee was.

5 likes

Heb hier net gekeken maar kom de kast niet tegen. Wellicht toch een marriage.
Zou iig het een en ander verklaren.

@Glendankers1998 Kun je hem niet zelf even openmaken en een foto maken. Moet waarschijnlijk wel te doen zijn met bijv. wat ducktape.

2 likes

Vanaf dit model kast helemaal rond gepolijst. Zou dat kunnen? Deze is double trouwens.

1 like

Zou goed kunnen dat de kast is en iemand er iets ‘sierlijkers’ van heeft gemaakt heeft. Dan opnieuw verguld (ben de kast in goud niet tegen gekomen) en voorzien van een ander uurwerk/wijzerplaat.

Het kan allemaal.

1 like

Echte seventies kast verpest dan.
Of je die nu mooi vind of niet. :wink:

2 likes

Ach ja, de eigenaar had het horloge gekregen van zijn vader.
Door het redden van een kind voor een op hol geslagen paard vond het horloge het hoefijzer met alle gevolgen voor de pols en het horloge. Beide waren nagenoeg afgeschreven. Zijn vrouw heeft de onderdelen weg gebracht naar de lokale smid in het dorp en die heeft er deze creatie van kunnen maken. Zo kreeg dit horloge m.b.v. donor-onderdelen een tweede leven (gered van de ondergang).

Enfin, we weten het niet. :wink:

3 likes

Klopt, ik heb nog even gekeken in Omega archief. Zoekt moeilijk, en er zijn veel modellen gemaakt. Niet gevonden dus. Kan TS ook nog wat tijd instoppen als hij wil. Ik had dat boek van jou moeten kopen bedenk ik me nu. :grin:

1 like

Altijd fijn een terugkoppeling…:roll_eyes:

2 likes

Ik was de afgelopen dagen niet thuis en had de omega niet mee. Excuses. Ik ga volgende week een taxatierapport laten maken. Dus dan zal het een en andere wellicht duidelijk worden.

Oké np!
Waar ga je 'm laten taxeren als ik vragen mag?

Zou ik niet doen… kost je meer dan het waard is…

Is dat zo duur dan? :face_with_hand_over_mouth:

Ben nog op zoek… maar ik hoor dat dat vrij prijzig kan zijn dus nu twijfel ik haha

Ik weet niet waar je woont maar je zou bv naar W&V of een ander officieel Omega servicepunt kunnen gaan om te vragen wat voor een Omega het is en of alles klopt…zelf denk ik aan een samengestelde Omega…