Wat vinden jullie van de Stowa flieger?

Hallo iedereen

Ik ben even aan t rondneuzen voor een flieger en mijn oog is gevallen op een Stowa flieger classic 36mm

Ben een beetje huiverig om te kopen op afstand vooral omdat ze geen ad’s hebben waar je even kunt passen.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit horloge of de grotere variant de 40 mm. Hoe is de kwaliteit en vooral hoe is de lume? Is die redelijk? Goed of lights like a torch achtig iets?

En daarnaast vraag ik me af of die onder doet voor de veel duurdere IWC flieger?

4 likes

ik vindt ze in ieder geval mooi :smiley:
maar heb ze ook nog niet in het echt gezien :thinking:

1 like

Mega goed afgewerkt ding. Prima lume. Sympatiek merk, goed benaderbaar. Veel heritage.

6c1e637debe2ef0daf56507a592ab3ae85de82f7_1_690x463

1 like

Mooi. Maar 36 mm voor een Flieger ?
De originele afmeting is ‘onhandig’, maar een Flieger moet groot zijn !

1 like

Ben helaas niet gezegend met dikke polsen. Denk dat de 40mm l2l met 48 nog wat wellicht grens is?

@Zulu. Is dat die van jou?

Zou iemand wellicht een lume shot kunnen plaatsen?

Ik heb er twee gehad. Je moet ff het Stowa only topic doorakkeren, staan zat foto’s. Lume is meer dan prima. Mijn pols is 16,7cm en dat kan net.

Niks aan toe te voegen. Mooi spul.

Ik heb geen idee wat zo’n ding kost maar ik zie dit even als een hommage horloge (geen belediging hoop ik?). Gewoon een heel mooi ding. Ziet er netjes uit en stijlvol combinatie.

Wat zit er voor uurwerk in?

Zie deze toevallig net.

1 like

Ik had een Stowa Ikarus waar ik zeer content mee was tot ik hem flipperde voor een deel van een GS Quartz aanschaf. Met de GS quartz ben ik meer dan blij, maar ik mis de Stowa echt.

• Uitstekende bouwkwaliteit
  • Goed lopend, ook het basis uurwerk
  • Mooi verpakt
  • Lume zichtbaar vanaf de maan

Negatieve punten? Nou ja, ik vond de oorspronkelijke band echt veel te stug.

Da’s m’n NA/Review.

Stowa: Schön, Gut, Wahr.

De IWC vind ik voor het geld “underwhelming” bij gebrek aan een beter woord. De Stowa is fantastisch. Wat ik ook fantastisch vind is de PRS-29 van Smiths die je via TimeFactors kunt kopen. De ene is een RAF field/flieger, de andere een Duitse Flieger.

De reden dat ik de PRS-29 noem is omdat de IWC 36mm toch echt meer een RAF Flieger was voor ze de Duitse kant op gingen. De wijzerconfiguratie van een stick en een stub zoals ik het noem, is veel geiniger dan IWC’s huidige en zeer generieke line-up.

Kortom: Stowa. Schön. Gut. Wahr.

Geen belediging, maar wel gewoon fout.

Stowa, Wempe, Laco, IWC en A. Lange & Söhne waren de vijf merken die Fliegeruhren voor het Reichsluftsfahrtsministerium maakten tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Stowa is juist één van de vijf merken van wie je keihard kunt stellen dat ze het volste recht hebben om deze horloges als origineel op de markt te brengen.

10 likes