Teleurgesteld in afwerking van de Patek Philippe Aquanaut

Het is (samen met Kasper die niet zo chill is) nogal een bruistablet, maar hij meent het niet kwaad. Het zijn goede jongens.

:joy:

Zolang het geen laxatiepil is…

1 like

Ik draag meerdere horloges in roulatie, en dan is het wel lekker als ze een dagje langer zonder beweging kunnen. Het anders lopen in een bepaalde stand is niet zo sterk dat ik ze daarom steeds gelijk moet zetten.

Oneens. Langere gangreserve is wel degelijk innovatie door minder wrijvingsverliezen en meer energie-opslag in dezelfde behuizing door meerdere veertonnen etc.
Wat Patek betreft: je mag verwachten dat je wat koopt dat aantoonbaar superieur is, en dat zie ik in dit horloge eigenlijk nergens.

1 like

hij heeft ook zo’n soort filmpje over de Rolex OP39

1 like

Als je zo kijkt dan zijn er maar een aantal “merken” in de wereld :upside_down_face:

Klopt. En nog veel meer. Mooi kanaal is het.

Leuk dat Marco ook eens een keer aandacht krijgt. Netjes.

Patek is niet aantoonbaar superieur maar aantoonbaar prestigieus. Dat is wat anders. Omdat de Aquanaut zo extreem prestigieus is, gaat hij vanaf de listprijs van pakweg 18 k in het grijze circuit meerdere malen over de kop. In die context is er natuurlijk geen kip die zich druk maakt om 35 tot 45 uur gangreserve, zoals Patek Philippe aangeeft, of dat ziet als een gebrek aan innovatie. Het is gewoon superinnovatief om een horloge als dit tot een hype te maken. Wie doet ze dat na? Oké, de Rolex Pepsi ed ook wel maar toch minder extreem als de Aquanaut. Overigens, maar dat is persoonlijk, zou ik nooit een horloge boven de listprijs kopen. Geef mij maar JLC, Patek Philippe kwaliteit voor Rolex prijzen. En zonder de gepatenteerde en innovatieve uurwerken van JLC waren de prestigieuze Nautilus, Royal Oak en Overseas nooit zo’n succes geworden :grinning::wink:.

2 likes

Lexus is van Toyota maar een Tudor is toch ook geen Rolex? Een Swatch is toch ook geen Omega?

1 like

Daar ben ik het mee eens. Gelukkig toont dat maar aan dat er voor veel minder vergelijkbaar en mooier horloge-speelgoed te koop is als je je daaroverheen kan zetten.

:joy: Dat is net iets voor @jurk

3 likes

:joy:

1 like

Zo is het echt. :heart_eyes:

En zo kunnen we nog lang doorgaan.

Ik had al geopperd dat ze samen een energy drankje op de markt kunnen brengen.

2 likes

Dit is normaal bij een Aquanaut.

Komt door de keramische lagers die maken eenmaal veel meer geluid.

3 likes

@jur iets met op de man spelen en tegen de regels?

1 like

En een Porsche heeft maar een actieradius van 450km terwijl anderen wel 1000km op een tank kunnen rijden :joy::joy:

1 like

Zo klinkt ie recht vd AD.