Zeg t maar!
Let even op de smallere lugs!
Voor mij de Dweller!
Groeten,
Noel.
Nee geen grove grote vent…maar ook geen iele polsjes. Heb de SND C gehad en pastte prima.
Maar mss dat de smallere lugs van de SD beter staan
Mijn huidige Sub date
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
SD, zeker ten opzichte van de date.
Grootste verschil zijn de afmetingen dus zit maar 1 ding op; passen en kijken wat het mooist en prettigst zit.
Ooit een keer op basis van plaatjes een horloge gaan passen, viel zwaar tegen op de pols en kocht er uiteindelijk 1 die ik op plaatjes niet geweldig vond.
Dan heb je ze vast niet IRL naast elkaar gezien of je hebt slechte ogen.
Verschillen zijn niet minimaal, sub heeft dikke lugs en dikke crownguards die niet in balans zijn met de band. SD is daarentegen wel in balans met kleinere lugs en dito crownguards. Sub heeft een glanzend zwarte dial, de SD een mat zwarte dial (zoals vintage). De sub heeft een cyclops, de SD veel dikker glas en is in het geheel compacter.
Smaken verschillen, maar imo is de SD de hogere prijs meer dan waard.
Ja de SD , op alle fronten mooier.
Doen man die SD , krijg je anders spijt van na een paar maanden. ( of waarschijnlijk al na een paar weken )
Jij hebt er al genoeg…
Valt mee zegt -ie
Ruilen we de Sub dates toch…jij blij en ik ook.
Doe mij maar een 116613ln …
Die zit niet in het keuze menu…
Op deze site staat wat info, met goede foto’s
http://www.ablogtowatch.com/rolex-sea-dweller-4000-ref-116600-watch-2014-hands/
Persoonlijk zou ik liever de seadweller hebben, maar ben wat allergisch voor horloges dikker dan 13mm. De SD is overigens 15mm dik en 10% zwaarder dan de sub.
Dat is jouw mening. En dat wordt vaak gezegd over de SubC omdat er vergeleken wordt met zijn voorgangers, maar ik vind het juist stoer.
Maar het klopt wat je zegt. ik heb ze niet in real life naast elkaar gezien.
Waar ik me trouwens ook aan stoor bij de SD en ook bij de oude Yachtmaster is de slechte aansluiting van de band op de lugs. Net alsof de band van een ander model komt en niet perfect past.
zie hier
Ik zou voor de SD gaan. Mocht ik het budget hebben kocht ik die
Wat een luxe probleem
Ik vind ze beide erg gaaf maar als je een beetje anders wil zijn dan de rest en het geld speelt geen rol zou ik voor de SD gaan.
Ik zou ze lekker allebei nemen, klaar is kees
Bij de SD heb je dus een dikkere klok met dikkere kast. Om er vervolgens smalle lugs en kleinere crownguards aan te plakken. En dan wordt er gezegd dat dat beter in verhouding is :*-)
Hier nog even het verschil:
Niet geheel dezelfde hoek. Maar de bandaanzet ligt wat meer naar achteren/dieper bij de Sub. Waarbij de middenschakel mooi in lijn loopt met de lugs. Bij de SD komt deze veel meer naar buiten. Wat dus uit verhouding is met de lugs.
Verder is het gewoon persoonlijke smaak. Ik vind de relatieve slankheid van robuuste CG en lugs mooier dan de dikkere kast van de SD.
Voor mij de Sub dus