Stille genieters!

Voor mij toch ook wel de GS

5 likes

Dit is mijn stille genieter. De Doxa Sub 300T Caribbean. Voor de niet kenners een onbekend merk terwijl ze wel van de grote marketing giganten hebben gehoord. Heerlijke vormgeving uit 1969 en toch hagelnieuw. Een hele mooie geschiedenis en duikicoon. Krijgt heel veel draagtijd…
2f2d52bdfe77c0a2cfee3172e6710440242f3f97_1_281x500

65030141aa473a6a8d4878e1430a7fcb9e040591_1_666x500f5b3f030d44d451e1fa3a4132f452710ee2f85a3_1_690x388

10 likes

Mooie Aridane toch?

Jawel, maar niet iets dat een leek herkend alszijnde iets kostbaars, ondanks dat het 18-karaats is.

Als iedereen gewoon zijn kop houd ga ik wel stil genieten. Groetjes.

3 likes

Ik kan t niet langer uitstaan dat deze uber stille genieter niet v zich laat horen:

Hij zal wel in stilte aan t genieten zijn v elke seconde :wink:

1 like

Zeker weten, laat mij maar lekker genieten. Door mijn aanwezigheid in dit topic ben ik eigenlijk al geen stille genieter meer? :wink:

2 likes

Dat zijn ze allemaal. Ik koop geen horloge waar ik niet van kan genieten.

Prachtig.

Hoezo hoogwaardig uurwerk?
De 9S is toch gewoon het standaard GS uurwerk? Prima specs, maar ook aan de erg dikke kant.

De rotor van de 9S maakt verder ongeveer hetzelfde geluid als b.v. Cal. 3135 van Rolex?

Ik heb dat nooit gesnapt, ik rijd al jaren in auto’s van 110-120 pk, en nog nooit heb ik ze zo afgeragd dat ik structureel aan het maximale zat wat zo’n auto kan presteren. Natuurlijk zie ik mensen op rechte stukkies me wel voorbij schuiven, maar dan rijden ze in de serieuzere bochten weer als een natte dweil. Waarom is dat dan lekker, dat vermogen?

Nee. Niet echt. Sorry. Ik weet niet eens of ik wel in die zin geniet van m’n horloge. Ik denk nooit ergens aan, maar als ik toevalig kijk hoe laat het is vind ik het mooi als daar iets leuks, bijzonders of tranentrekkend moois op de pols ligt, maar ik zit er geen hele dagen aan te denken, en ik ben al helemaal niet bezig met wat anderen zeggen,

Mooie GS, het moet gezegd.

Het maakt geen reet uit welke van m’n horloges ik omdoe. Ze hebben allemaal hun punten waardoor ik ze erg waardeer. Maar de stille genieters moeten in mijn ogen wat discreet zijn. Duikers, grotere chronografen en dingen die qua kleur in het oog lopen reken ik er niet toe. Dan kom ik op dit lijstje uit:















De Airman zit er ondanks z’n in het oog springende kroon en bezel toch bij omdat hij plat en discreet om de pols ligt.

Om het te verduidelijken, dit kan nooit een “stille genieter” zijn:

7 likes

Hahaha jij laat ook geen kans liggen om een RLCtje te doen. Een groot verschil echter, is de enorme variatie in je verzameling. Altijd mooi om voorbij te zien komen.

1 like

Ho ho. Ik heb geen insta-dump omdat ik geen insta heb. En ik heb ten allen tijde maar één horloge om de pols. Wat ik dan af doe om te fotograferen, want ik neem aan dat niemand op mijn harige bleke polsjes zit te wachten. :slight_smile:

Dank je! :slight_smile:

3 likes

Ik heb maar twee keer in m’n leven een direct commentaar op een horloge gehad. De ene keer was het de Hamilton op een fleurig natootje, wat de residente smaeckelijcke daeme op het werk met complimenten overstelpte omdat ze het zo lekker kleurrijk vond, en de tweede keer de GS, grappig genoeg. Dat compliment kwam van een totaal onwetende Rolex OP drager die 'm zo mooi vond, tot ie de secondenwijzer zag tikken. Maar hij weet verder totaal niks van horloges. :slight_smile: Die man heeft die Rollie ooit gekocht omdat ie een bonus kreeg en bij zichzelf dacht dat ie iets robuusts wilde wat niet al te erg opviel. :slight_smile: :slight_smile:

Zie, er zijn ook stille genieters van de Rolex, en de OP is altijd discreet.

Zoals gezegd, driekwart van de Rolex dragers op kantoor denken er niet bij na en zijn geen horlogeliefhebber. Die kochten het overwegend van een bonus en omdat Rolex de naam heeft tanks te bouwen met enig cachet. Pochers zitten er niet bij, ik zie ook niks iced voorbij komen. :slight_smile:

Dit forum is niet representatief voor de wereld.

Ben ik de enige die dit draadje bijna een beetje eng en viezig vindt? :rofl:

Ik hoop het ook niet :joy:

2 likes

Bewijs dat je nog een beetje normaal bent :wink:

1 like

Mooi die Nomos Chris!!:+1:t4:

1 like

Als je bedenkt dat er mensen zijn die zowel Rolex als GS in de collectie hebben, moeten die wel licht schizofreen zijn. :roll_eyes:

Dat vindt ik zo vervelend!:sweat_smile:

Net zo iets als je een junghans draagt en dat mensen zeggen van die lijkt wel op een daniel wellington…

Ja kan niet. Je bent van kamp-groen of niet. :yum: