SD 4000 out of stock in KL

Overal gezocht… KLCC, Hourglass, Starhill, Pavillion, Lot10, (allemaal whitin 1 sq km range) overal out of stock. Dichtste bij kwam ik in Pavilion, waar twee dagen geleden de laatste SD4000 weg gegaan is. Waarvoor weet ik niet, maar de Dealerprijs daar was 40420 Ringgit, wat neerkomt op ong €9000. Niet bijzonder voordelig. Maar ook niet krankzinnig. Dat is voor onderhandelen, want de lokale 6% tax was er direkt al af, na 1 vraag. Maar dat is wrs meer doordat je als Europeaan tax terug kan vragen op de airport (zoiets kreeg ik uitgelegd) dan dat het aan mijn onderhandelingsskills ligt :slight_smile: toen ik zei dat ik bij de NL douana 21% moet bijleggen zei ie dat ie nog wel meer mn kant op kon komen (was ook voor een 34mm datum model voor de missus aan het kijken).

Ze zijn dus ook hier, echt op.

Alhoewel… de verkopen gaf wel aan dat ze misschien nog wat oude krijgen, de volgende bestelling. Maar ik vlieg morgen naar huis, dus daar heb ik niks aan.

ligt misschien aan mij, maar ik ook niks aan je verhaal, snap er niks van…

2 likes

Sub Date in Kuala Lumpur vermoed ik.

Seadweller

Seadweller. Daar is een globale run op, lijkt het. Niet alleen een Nederlandse, wat eerst werd vermoed/gehoopt.

*edit
Uit een eerder topic

1 like

Aha. Daar kan SD natuurlijk ook voor staan.

Met date is volgens mij gewoon een Sub (geen verdere afkorting) en zonder date dan de SND. :slight_smile:

1 like

Andersom…

Sub/Submariner is origineel zonder datum…met datum spreekt men/Rolex van de Submariner Date

Afkorting als SND zijn raar en vies en bah en verwerpelijk, maar wel duidelijk, soms… :yum:

Anyway

Sub = zonder datum
Sub Date is met.

4 likes

En de Explorer I bestaat niet. Het is de Explorer en de Explorer II

2 likes

Ik had wat duidelijk moeten zijn, realiseer ik me achteraf. Alsnog: ik wil een Rolex Seadweller kopen van het uitlopende model (40mm), mits goede prijs. Echter, deze zijn zeer moeilijk te vinden, want er zijn meer geinteresseerden. Voorafgaand aan mijn vakantie in Maleysie vroeg ik mij af: zou dat in Azië ook zo zijn? Dat lijkt nu dus wel het geval te zijn.

Dat - en de lokale prijs, en die btw terugvordering op de luchthaven- wilde ik even mede delen aan forumleden die ook geinteresseerd zijn in Rolex, en wel eens naar een ver land op vakantie gaan.

Hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg?

:slight_smile:

2 likes