Dat geeft aan dat de meeste mensen een merk als hillfigger wel kennen en de meeste merken die hier voorbij komen niet. Seiko zullen ze wel kennen maar gok dat de meeste niet horloge gekken dit associeren met een goedkoop horloge. Iig goedkoper dan een hillwigger.
100% waar.
Een "niet-horlogegek"van mij begreep er niks van dat ik “zoveel geld” uitgaf aan m’n sarx. En dat is ook precies dezelfde persoon die mn Tommy Hilfiger helemaal het einde vond. Ik denk dat ik hem gewoon maar aan hem geef
Ik vind dat je eigenlijk een heel mooi horloge op het oog hebt;
Ik denk dat ik je een “quartz” horloge zou adviseren. Loopt meestal goed op tijd, geen gedoe als je deze even niet draagt, relatief goedkoop onderhoud.
Heb je verder nog eisen of voorkeuren? Stalen of leren armband, zoek je in de richting van casual of toch iets netter?
En wil je een ietwat rustiger uitstraling, of mag het iets frivoler?
@Daan_073 , kijk eens bij Victorinox , erg leuke horloges!
Getoonde horloge is iets boven budget maar een goed uitgangspunt.
Ook merken als Certina en Tissot zijn aan te bevelen.
Hey, bedankt voor je reactie!
Deze Hugo Boss horloge is toch Quartz of zitten daar ook verschillen in?
Ik wil graag een stalen band, en die ik bij elk outfit aan kan doen. Wat ik ook wel mooi vind is een zwarte rand net als bij rolex maar dat het dan niet teveel op Rolex lijkt zoals Seiko.
Welkom hier. Laat ik nu net een review hebben geschreven over een horloge van de helft van je budget, automatisch, van een daadwerkelijk gerespecteerd horlogehuis…
Ik heb me ook ooit bezondigd aan modehorloges, zei het niet van Kors, Boss of Armani en je betaalt meer voor het stickertje dan de klok.
Neem nu die Hugo Boss waar je naar verwijst… Voor 80-100 Euro minder heb je dit horloge:
Die Eco-Drives gaan 20 jaar mee zonder een krimp te geven of onderhoud nodig te hebben. Of een batterij, want ze lopen op zonne-energie. De specs zijn gelijk aan die Hugo Boss: 46mm breed, 100m WR, Mineraalglas, quartz en blauw. Maar het uurwerk gaat beter zijn voor dat geld, ik kan je ook nog wel redelijk verzekeren dat de lume beter gaat zijn, en dat ie goedkoper in het bezit is.
Als je ook naar Mechanische hologes wilt kijken zijn er zo veel opties voor onder de 300 Euro… De Seiko SKX009 is blauw, de Citizen NY00040 is blauw, de Orient Mako I en II zijn er in het blauw.
Sterker nog, de Mako II en de Ray zijn allebei prachtig:
Mooie horloges voor 210-220 Euro bij SeriousWatches, van een gerespecteerd bedrijf met een in-house automatisch uurwerk, en dan ook nog eens 200m WR, want echte duik-horloges. Als je de 41mm te klein vindt is de Mako XL zelfs nog goedkoper, voor 169 Euro:
Die lijst kan nog veel langer zijn!
Victorinox maakt in jouw prijsklasse veel leuks , maar dat doen meer merken.
Belangrijkste is dat je koopt waar je een goed gevoel bij hebt , gewoon wat je mooi vindt!
Kijk ook eens op 24chrono , prijsfiltertje aan zwengelen en zoeken maar.
Afhankelijk van hoe je dat bedoelt kan dat hevige discussies opleveren, zowel met de Rolex Fanboys als met de Seiko Fanboys.
Jazeker, niets mis met de quartzen voor dat geld. De keukenmessen zijn ook onverwoestbaar, maar da’s een ander onderwerp.
Ik denk dat het moeilijk wordt om een Hamilton duiker te vinden voor je budget. Er zijn heel veel Khaki Field horloges voor zo’n 360-400 Euro te vinden, en die zijn echt cool. Voor 305 Euro zie ik op Amazon de Khaki H64451823 voorbij komen:
Die heeft direct saffier glas, en is bijzonder tof. Echt heel cool, maar dan heb je geen stalen band. Wel kun je er een knappe Shark Mesh bij bestellen ooit.
Oris gaat niet lukken. Dat begint bij 1000 euro. Wel een mooi merk.
Heg, bedankt voor je reactie! Dit maakt een hoop dingen duidelijk. Met deze horloges zou je dus ook een gehele collectie kunnen beginnen omdat ze echt goed gemaakt zijn, en wat dus met Fashion watches niet kan.
Waar ik nog wel mee zit is dat die meeste horloges heel veel op Rolex lijkt. Ik vind ze wel mooi maar dan voel me ik echt een wannabe.
Ik ga vandaag sowieso is goed kijken naar allerlei verschillende horloges van de gerespecteerde merken.
Hoelang wil je dat ze meegaan dan? Heb hier een Guess in de kast liggen die al 10 jaar zonder problemen loopt.
Uiteindelijk gewoon lekker doen wat je zelf wilt joh. Hoelang wil je met een horloge lopen? Als dat een jaar of 5 is kan dat best met een fashion watch.
En ik weet dat je hebt gezegd dat je geen Rolex-homage /-kopie wilt, maar je mist iets heel moois met super specificaties voor iets meer dan je budget;
Ikzelf vind de Citizen van hierboven erg mooi, maar jammer van het mineraalglas. Ik heb binnen de kortste keren krassen op mijn glas.
De genoemde Orient Ray II is zeeeer mooi, maar hetzelfde glas (wellicht iemand zoeken die saffier voor je kan plaatsen? Ik weet dat het voor de Orient mogelijk is) en je hebt kans dat de band gaat rammelen na verloop van tijd.
eigenlijk op de allereerste Blancpain Fifty Fathoms lijkt?
Duikhorloges hebben nu eenmaal een unidirectionele roterende bezel om de duiktijd bij te houden. Althans, sinds 1953 is dat zo. Voor die tijd had je natuurlijk ook zaken als Panerai die als een duikhorloge gezien werden:
Dat specifiek Rolex heel erg bekend is als beeldmerk betekent niet dat ze die bezels of duikhorloges uitgevonden hebben.
Bovendien heeft een Submariner een aantal zeer distincte kenmerken. Zo is daar de enorme lap tekst op de wijzerplaat met het woord superlatief, als er sprake is van een datum, de datumloep en tenslotte de Mercedes-wijzer.
Als er mensen zijn die die Mako, Ray, Citizen Eco-Drive, Victorinox of een Seiko SKX verwarren met een Rolex omdat er toevallig een Bezel op zit, dan hoor je eigenlijk aan de mening van die mensen geen waarde te hechten.
Ik begrijp de negativiteit over mode-horloges wel.
Er is voor elk horloge een markt maar dit is nu eenmaal het horlogeforum en daar vind je een ander soort liefhebbers.
En dat zijn doorgaans geen Viva lezende modepoppetjes die gevoeliger zijn voor het merk dan voor het horloge zelf.
Met respect voor Viva lezende modepoppetjes en dragers van deze horloges
Ieder zijn keuze maar ik vind het geen interessante horloges maar in verhouding prijzige modeklokjes met de tijd erop.
In dat opzicht is negativiteit een tip. En er worden leuke alternatieven genoemd.
intern automaat of quartz of een kinetic/solar of maakt niet uit
gebruik: een klasse (sarb033), vintage (orient bambino, tissot visodate, …), militair (Victorinox super mooi en degelijk!, hamilton field, seiko field), duiker uurwerk (seiko skx007, Orient mako, …) aviator (hamilton field aviator, night hawk, …) niet allemaal in je prijs klasse maar als je weet wat je mooi vindt kunnen ze beter helpen.
prijs en die is duidelijk
functionaliteit: wat moet het kunnen.
specifieke dingen die je graag hebt: bv automaat kunnen zien of metalen band of …
veel plezier met het zoeken en doe het rustig aan.
Eerste tip: koop wat je mooi vindt.
Tweede tip: Neem je tijd om een keuze te maken.
Een merk als Hugo Bos wordt hier op het forum openlijk gehaat omdat de prijs/kwaliteit verhouding krom is.
Wel zijn het vaak leuke horloges voor het oog, dus als dit je belangrijkste criterium is, waarom niet?
Als je een Oris wil, moet je nog even doorsparen maar het zijn wel heerlijke horloges!
Sommige Hamilton modellen beginnen bij jouw eindbudget (khaki field) dus hier kan je zeker naar kijken (of wachten tot hier of een ander kanaal een goede tweedehands voorbijkomt).
Edit: Over je vraag welke horloges lang meegaan: in principe kan je alles eindeloos blijven oplappen. Bij goedkopere horloges is dit niet altijd meer de moeite dus vandaar dat ze dan maar worden weggegooid.
Een simpel quartzhorloge kan ook heel lang meegaan als je gewoon tijdig de batterij vervangt.