Maar wonder boven wonder loopt het horloge nog wel en houdt het de tijd redelijk goed bij. Alleen het onderste wijzerplaatje lijkt niet te werken maar dat kan ook zijn omdat ik geen idee heb wat daarvan de functie is.
De band is reddeloosverloren maar die vind ik gelukkig ook spuug lelijk
Mijn vraag is eigenlijk waar kan ik het horloge het beste na laten kijken en dan het liefst in de omgeving van Tilburg en wat is een goed alternatief om de band te vervangen? Ik heb geen idee wat daarvoor een goede keus is ik weet wel dat het geen metalen/ijzeren band wordt.
Heel gaaf horloge, ik hem 'm zelf ook het onderste register telt de uren van de chronograaf, dus de centrale jet wijzer telt de seconden, de pijl de minuten en daarna dus het urenregister. Zoek op Omega cal. 1040 en je vind er allerlei info over, ook dat het uurwerk tegen grote G-krachten bestand is, als een van de eerste automatische chronografen. Dit is overigens referentie 176.007.
Een service is noodzakelijk maar ik zou even uitkijken bij wie je dit laat doen. Je kunt ervoor kiezen om dit bij een gecertificeerd omega hersteller onder te brengen, maar de verplichte prijzen die ze tegenwoordig moeten rekenen slaan helemaal nergens meer op, vind ik. Je zou Kalle Slaap in Groot-Schermer ook eens kunnen vragen.
.
Ja dat van de geceritficeerde Omega punten had ik ook bedacht maar het zou mooi zijn als de kosten wel een beetje binnen binnen de perken blijven al ben ik me er natuurlijk van bewust dat voor niets de zon op gaat