Omega Nato het geld waard

Yup…“het is toch wel leuk om een echte te hebben” :smiley: :see_no_evil:

Tuurlijk wel, als dat functioneel zo uitkomt. Auto’s zijn dan ook rete oninteressant. Als ze comfortabel en stil zijn oud het al lang best. :grinning: :grinning: :grinning:

Ik vind die van @HanDavinci best mooi :wink: maare ik meet toch echt 20mm bij de mijne. Of ben ik nu kippig?

1 like

Het korte antwoord op de vraag is neen de nato’s van omega zijn hun geld niet waard, maar dan kun je ook de vraag stellen of een Omega Seamaster Aqua Terra 5K waard is, en weer moet je dan antwoorden neen…

Maar waarom kopen we ze dan… wel omdat we de kwaliteit in het uurwerk wel herkennen en willen, zo kun je ook stellen dat die nato’s van Omega meer dan goed zijn, waarschijnlijk niet € 150 goed, maar het verschil met de meeste goedkope nato’s is wel zeer groot, en het belangrijkste… er staat Omega op.

Ja, leuk maar zo kan je ook hele dure wasknijpers maken.

Met Parachrom veer, tropisch hardhout, parelmoer en diamant inlay.
Ivoren bindings, noem maar op…m’n overgrootje maakte ze al in 1833…
Alles handgemaakt en duizenden uren gepolijst.

Maar het blijft een knijper waarmee je een spijkerbroek te drogen hangt.

Of ben ik het helemaal kwijt? :thinking:

1 like

Tja. We kunnen met zekerheid stellen dat de kwaliteit beter is.

Wat dat met de prijs/kwaliteit doet, laat ik in het midden, ik heb er namelijk nooit een vastgehad.

Dat mensen het ervoor betalen, kunnen we dan weer met zekerheid stellen. Waarom zouden ze het dan niet maken?

1 like

Het heeft misschien meer kwaliteit maar gelukkig ben ik niet zo’n fan van die ‘silky’ nato’s.
Ik vind dat ruigere prettiger en het irriteert de huid niet.
Maar die Miro’s nato’s die ik nu heb worden vanzelf soepeler en ze zullen mij waarschijnlijk
overleven.
Je kan er een flinke big aan ophangen schat ik in :grin:

1 like

Dat klopt niet, Omega heeft inmiddels net zo’n grote collectie nato’s als de andere bandenboeren. :sunglasses:
Zie ook https://www.omegawatches.com/accessories/nato-straps/product

2 likes

Ik zou ze gewoon lekker bij @ruudvv bestellen:

https://strps.watch/collections/premium-nato

1 like

Niet in alle kleuren die je zou wensen dat is jammer maar qua comfort, materiaal etc is de nato van de Victorinox INOX de beste die ik gehad heb.

Oh ja: de prijs van de Omega-nato is volkomen bespottelijk.

Ik zal eens opmeten.
Ik haalde er een 19mm leren band af & die zat behoorlijk strak.:+1:

1 like

Ja maar na aankoop bleek de Nato niet veel anders dan iedere andere nato. Alleen sluiting en keepers zijn anders.
Dus nee, is het geld absoluut niet waard.

4 likes

Sinds ik een paar weken mijn eerste Erika’s MN strap heb, denk ik niet dat ik nog nato’s ga kopen. De MN straps zijn veel netter en minder “bulky” en qua prijs nog best acceptabel. Ik ga vandaag mijn 2e strap bestellen, alweer een blauwe Trident :smile:

+1. Liggen ook vele malen beter op de pols. (minder hoog)
Overigens heeft de Tudor onwijs mooi afgewerkte keeper op de Nato’s.

Maar ja, dat mag ook wel voor 250 eurotjes…

Ik vind de NATO’s van Omega echt top. De prijs is ook top, maar ik prefereer OEM boven niet-OEM.
Dus ik zou zeggen, gewoon doen.

1 like

Ik prefereer ook staal maar een originele band vind ik gewoon te duur. :wink:

1 like

Ja, ik ben bijzonder blij dat de stalen band er bij zat.
Jouw leren band op vouwsluiting echter… Die wil ik ook wel! :innocent:

Ik zou origineel van omega gaan. Die gespen met omega op… ik bedoel ga gewoon origineel… misschien wat duur maar bij mij zou het knagen…

2 likes

De Omega nato’s zijn idd heel dik, vind het persoonlijk niet mooi want dan heb je zomaar een halve centimeter stof tussen je pols en horloge liggen :wink:

Net de Erika’s MN Trident blauw besteld :slight_smile:

1 like

Ik ben neutraal in de Nato oorlog, maar dit is my kind of beeldspraak :grinning:

1 like