Nieuw hier

Hallo allemaal . Even voorstellen ik ben Irene 43 jaar kom uit Limburg. Hoe ben ik hier terecht gekomen? Twee en een half jaar geleden overleed mijn biologische vader (had hem op mijn 4e voor het laatst gezien) …Als enige familielid heb ik destijds het een en ander geërfd. Waaronder een aantal horloges … Ik had er nooit echt interesse in maar nu vind ik het wel heel erg interessant om herkomst jaartal nou de geschiedenis van die klokjes te weten te komen.

Ben zelf geen horlogedrager maar het fascineert me enorm. Inmiddels heb ik een aantal uitgestald en kan ik ze bewonderen. Niet omdat ze van mijn biologische vader waren…dat ligt te gevoelig.Dus ik beschouw ze als voorwerpen met een geschiedenis en niet zozeer als erfstuk…

Ik zal er een aantal laten zien en ben reuze benieuwd naar jaartal en kwaliteit.wat de cijfers betekenen etc Je mag ook altijd prive sturen dat is geen probleem.Ik heb alleen de papieren van de omega helaas.

10 likes

Welkom en veel leesplezier hier🖒☺

1 like

Welkom!

Het kaliber in de ZentRa lijkt verdacht veel op die van mijn ZentRa Maxim. Dat is de DuRoWe 69-21.

Dat zou het horloge dateren tussen 1969 en 1976.

Hier wat info over ZentRa en DuRoWe.

1 like

Welkom! Bijzondere horloges!

1 like

Welkom hier!

1 like

Hoi Irene,

Volgens mij heb je op bijna elk horloge al antwoord gekregen of vergis ik me?
Maar resumerend, alle quarts horloges dateren uit de jaren '70 of later.
Veel is er niet over te zeggen omdat het niet echt merk horloges zijn en er derhalve ook niet veel over te vinden is.
De Omega quartz is daarentegen wel een merk horloge dus daar is wel het een en ander over te vinden.
Het zakhorloge heeft volgens mij een Baumgarter pinlever uurwerkje en dateert mi. ook uit de jaren '70 maar ik kan me vergissen omdat het cal. nr. niet echt te zien is. Pinlever uurwerkjes zijn niet echt geweldige uurwerkjes ook al zitten er tussen die het aardig doen.
De ingekraste cijfertjes zijn data van servicebeurtjes en vaak initialen van de uurwerkhersteller.
De lanco lijkt me een dames horloge en daar is bijna geen interesse voor onder verzamelaars/liefhebbers en derhalve is er ook niet veel over te zeggen. Met het cal. nr. zou je kunnen zoeken in de database van Ranfft
Over de Zentra is hierboven ook al een reactie gegeven.

Hopelijk kun je iets met deze samenvatting :wink:
Succes en welkom overigens op dit forum!

1 like

Welkom op HF! Leuk zakhorloge trouwens :heart_eyes:

1 like

Welkom,een Durowe uurwerk is er wel weer 1 met een historie

1 like

Mijn beste,

Irene, van harte welkom binnen de contouren van deze bevallige Tijd-Genoten!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Van harte welkom :clap:

Pieter.

1 like

geinige klokjes heb je, leuke dingetjes! Welkom!

1 like

Dat zakhorloge schijnt een goedkoop dingetje te zijn heb ik me hier laten vertellen . Maar ik vind hem/haar :grin: ook de mooiste van allemaal. Helaas is de kroon afgebroken…

DE Omega doet het niet meer volgens mij. Wellicht kan ik iemand er blij mee maken voor onderdelen

Welkom en veel plezier en wijsheid op dit forum!

1 like

Welkom op het forum!

1 like

Welkom en veel plezier! De Chrono - Quartz is ook weer een bijzonder verhaal, Tissot kwam kort na Omega ook met een Chrono - Quartz, maar dan met het analoge klokje bovenaan.

1 like

Hoi Irene,
Welkom en veel plezier hier.
Marjolijn

1 like

Welkom!

1 like

Bedankt allemaal! Vanmorgen nog wat in dozen zitten rommelen . Kwam nog een kistje tegen met hele en halve klokjes . Aangezien ik de laatste week alleen maar horloges heb zitten bekijken en opendraaien etc zal ik toch even de focus op werk moeten leggen :joy:

Komend weekend eens alles bekijken zag wel een seiko , bandjes …heel veel bandjes er tussen zitten en een klokje sprak me erg aan. Waltham of Waltman …ben het even kwijt .Zakhorloge achthoekig heel mooi . Mijn gevoel zegt dat de kast goud is…art nouveau achtig oogde het. Enfin, volgend weekend eens wat meer in verdiepen.

bedankt allemaal. Ik voel me in ieder geval welkom hier!

Ah!

:wink:

1 like

Ah Waltham dus…:slight_smile: Nice!

1 like