Wat Jappie zegt!
Ik had die van mij voor 1K op staal, nieuw te krijgen voor 1100, misschien 1200 geloof ik maar dat stond ooit in het oris only topic. Had die van mij nooit moeten verkopen Maar ja ik wilde per se een rolex…
Dat is zeker een mooi horloge. Zou je het model nummer kunnen doorgeven.
cw c65 cranwell
Hee! Ik wist niet dat die er met alleen indices was. Met die oversized cijfers vind ik 'm nooit mooi, deze is cool.
Edit: shit. Op de pc nog eens gekeken: oversized cijfers. Jammer.
Da’s een eenhoorn. Jij weet ook dat die dingen voor 1600-1700 in de winkel liggen, en voor 1300-1600 op Chrono staan.
Bij de Seiko Sarx ga je hands down het mooiste kast-en polijstwerk krijgen van alles wat er voorbij kwam. Dat klopt.
gezien de vormgeving van de horloges die je zelf aangeeft mooi te vinden deze casio
klinkt niet chique en vooral digigaal? toch is ie Heel mooi en moet ik hem gewoon nog een keer proberen
Gewoon voor de Tissot Powermatic 80 gaan op staal. Als je Uhrenlounge.de in de gaten houdt, die heeft elke week deze wel even voor rond de € 700 te koop.
Heb je binnen die € 1.000 nog wat budget voor wat luxe leren banden.
Edit: weet je dat de quartz versie weer dunner is?
Ja weet ik maar ik vind een dikker horloge niet erg
Mooi. Welk type is dit?
Echt een mooi horloge in deze prijsklasse, maar waarom bedenkt iemand om er dan een lug width van 21mm van te maken? Beperkt helaas de mogelijkheden voor banden swappen nogal.
Volgens mij zouden er ook 22mm bandjes tussen moeten kunnen
C65 Cranwell
Dan zou ik toch voor de 38mm variant gaan. Die Cranwell heeft 22mm lugs, veel te breed imho.
(Verder wel echt prachtig)
Yup. Leren banden zou ik op maat doen, en er zijn soms ook passende NATO te vinden, maar een NATO mag ook een mm minder zijn. Of meer, dan moet je een dunnere pakken en 'm drukken. Dat vind ik met leer niet mooi.
Hoe dan ook… Mijn eerste keuze blijft de SARX als je geen lume nodig hebt. Eventueel met een shitter er bij voor het ruige werk waar je wel lume bij hebt. Er staat een Seiko 5 mil van 41mm op eGlobal voor 104 ekkies. Da’s een blauw veldhorloge met 100m WR. Die kun je helemaal aan snot dragen voor ruigere dagen.
Ja 38mm zou misschien wel toffer zijn maar dan vind ik de wijzerplaat weer minder mooi.
@The_Don je kletst uit je nek. De powermatic uurwerken zijn gewoon 2824’s met een verlaagd tikgetal (3Hz), een silicium balansveer en een langere mainspring.
je kletst zelf uit je nek! Er zijn nog wel een boel andere veranderingen aan het uurwerk. De uurwerken zijn niet gemaakt om te servicen maar bedoelt om na een paar jaar gewoon vervangen te worden.
Wel een mooi horloge. Geestig die wijzers à la FPJ. Maker lijkt ook sympathiek.