Montblanc uitpakken en dan weer de doos in voor 3 maanden

Maak je nu geen zorgen over die schroeven, het hoort gewoon zo! Gebruik dit niet als smoes om je prachtige Montblanc binnen die drie maanden uit te pakken😀, dat mag niet😀. Voordat ik aan het conservatorium ging studeren was ik even (gediplomeerd) instrumentmaker en op dat gebied een akelige perfectionist, maar jouw schroefjes staan zoals moet, niet synchroon, gewoon netjes vastgeschroefd!

2 likes

Als je je ervaring laat afnemen door een onbekende via een forum, dan heb je al verloren…

Ik schat @BMWX6M in als een type die zich daar weinig van aantrekt, mits hij toch hetzelfde ervaart. In het laatste geval kan hij nu, zo kort na de aankoop, er nog wat aan laten doen. 3 maanden later kan dat weer anders liggen.

Mooiste van het forum vind ik de eerlijke ongezouten meningen.

Dit was 1 van mn eerste horloges! Zo’n 12-15 jaar geleden alweer…

1 like

Mooie klok! Veel draag plezier over 3 maanden. Leukste klok in de Mont Blanc collectie voor mij.

Ik sluit me volledig aan bij Montus en Hans T. :+1:t3:

3 likes

Natuurlijk mag je dat persoonlijk vinden, Robert en scherp gezien; maar er is geen schroefjesrechtstandregelement voor horloges. :eyes:
Overigens ben ik wel benieuwd hoe dat bij andere (top)merken het geval is en wat de eigenaar dan daarvan vindt.

1 like

Heb even de gradenboog, passer en meetlat er bij genomen en even mijn andere horloges gecontroleerd… :wink:

Mijn conclusie:

2d1e15a58956a6065c08efce835dfec44837e9de_1_281x500

Lekker schroefjes zo laten en genieten van het toch wel unieke horloge… over 3 maanden… :frowning:

Of misschien de dremel boven halen en klussen maar ??? :wink:

Zooo…dat is scheef zeg! Hoe zou het bij de topmerken zijn? :smiley::stuck_out_tongue_winking_eye::innocent:

3 likes

de ervaring wordt dan dat ik mij constant zal storen aan die “paar schroefjes” aan een horloge van om en nabij 10K!!!

Alvast gefeliciteerd met je Montblanc, en je jubileum! Maak er nou maar 3 maanden voorpret van, in plaats van creperen van verlangen :yum:

Ik denk dat je het wel een beetje in perspectief moet zien. Uitgelijnde schroeven moet je toch echt meer zoeken bij horloges van 10 tot 100 keer duurder. Lees mijn draadje van 2 jaar terug maar eens:
(en bekijk ook op de link watchmaking101)

3 likes

Mooi horloge, met prachtig uurwerk!
Veel plezier er mee, 3 maanden zijn zo voorbij…

1 like

Erg mooi deze!

1 like

Apart horloge, maar daardoor des te meer interessant!

Ik denk dat het gewoon vrij weinig mensen boeit, want zo moeilijk als Roger Smith het voorstelt is het helemaal niet. Hij denkt alleen niet in een oplossingsrichting, maar redeneert vanuit hoe het altijd (vaak) wordt gedaan en gaat niet herontwerpen om zo tot een oplossing te komen.

Ik ben héél nieuwsgierig naar jouw “oplossingsrichting” voor het uitlijnprobleem. Gedeeltelijk losdraaien en borgen met loctite?

De inkeping van beide opvullen.:joy::joy::joy::joy:

Oh ja, met dichte kop monteren (met een tang ja) en op locatie de sleuf er in slijpen. (niet meer nadraaien hoor).

1 like

Beauty!!

1 like

Ik zou iets in de richting van een mechanische borging maken. Het is natuurlijk een trucje, maar wie weet wat er nog meer mogelijk is als mensen zich er echt om gaan bekommeren.

Dus aan te onderkant van de kop een heel klein uitsteekseltje maken, daarna in het passingsvlak waarin de kop valt eenzelfde vorm, maar dan het negatief daarvan, eventueel 2 kuiltjes tegenover elkaar om het uitlijnen makkelijker te maken en een keuzemoment te geven. Iéts in die richting.

Maar excuses had eigenlijk mijn bijdrage willen verwijderen want het gaat hier natuurlijk om de mooie Montblanc.

Leuk bedacht, en ik begrijp wat je bedoelt, maar dat gaat niet werken. (Sorry TS, voor de offtopix).