Kinetic systeem

Geachte liefhebbers,

Ik verneem gaarne of gebruik kan worden gemaakt van een opwinder zoals bij een automaat.

Ik heb zelf n.a.v. dit topic de philips oplader via mp gekocht en ook met succes gebruikt.

Nee dat kan niet, de beweging van een normale winder is niet snel genoeg.

Ik dacht altijd dat als zo’n kinetic eenmaal vol is hij een paar maanden meeging of zit ik ernaast?
Als dat zo is zal het kunnen dat het opladen niet naar behoren werkt.

Goedemiddag liefhebbers. Dank voor de reacties dusver en de nog komende. Ter verduidelijking, ik ben in het bezit van o.a. een Seiko Ananta Automaat en omdat deze een gelegenheid horloge is ligt die grotendeels aan de winder. Nu heb ik 2x Seiko Premier nieuw gekocht uitgerust met de zg. Relay tech., Leap year etc. Ook deze zullen niet vaak gedragen worden vandaar mijn vraag. Overigens heb ik gelezen dat je in het begin zo’n horloge minstens 10 dagen a 12 u. dient te dragen voordat de batterij echt vol is genoeg voor de diverse functies.

Relay tech., Leap year etc

Een dergelijk model heeft vanwege de relay een hele lange tijd voordat hij leeg is.
Ik heb er ook 1 en die kan het 4 jaar volhouden zonder op te laden.
Ik draag hem bijna nooit en heb hem nu bijna 3 jaar. Even schudden en hij staat weer goed. Even je handleiding nakijken hoe lang die van jouw het volhoud.
Is het ook zo’n model die het zo lang volhoud lukt het bijna niet om hem leeg te krijgen. Of je moet hem echt nooit meer gaan dragen.

Klopt vwb. een soortgelijk model.Dank, het is mij nu duidelijk.

Klopt allemaal, maar de levensduur van de batterij gaat wel snel omlaag als hij langdurig in de onderste 10% van zijn capaciteit gehouden wordt.