Ik vertrek zelf 1 oktober naar Japan (tot 9 oktober), ga er naartoe voor het 25 jarig bestaan van de Honda NSX. Ga uiteraard ook nog even kijken of ik ergens een mooie klok kan scoren, iemand tips qua winkels? Ik land op Narita, en bezoek Tokyo, Fuji, Motegi, Suzuka en Tsukuba.
Een zwaardje
Grand Seiko, zonder enige twijfel.
Voor goeie horlogedeals moet je in de warenhuizen zijn bij Akihabara. Grand Seikos voor koopjes en je kan voor ongeveer 7 euro zoān digitale casio kopen. voor die prijs kan je iedereen blij maken. Er zijn ook vintage horloge huizen maar die zijn duur. De winkeltjes naast pachinko huizen verkopen dure merkhorloges met korting. Pachinko is een verslavend spelletje voor Japanners. Geld winnen is verboden bij de spelletjes en daarom winnen ze luxe artikelen zoals rolex horloges of louis vuiton tassen. In het winkeltje ernaast kunnen ze vervolgens de rolex verkopen voor cash. Zo omzeilen ze de wet.
De rolex is dan weer te koop met wat korting.
Veel plezier.
Ik zou voor de Citizen gaan, of de ; CITIZEN ATTESA AT8045-53E,
of de; Citizen Attesa AT8040-57A (of E of L ) Eco-Drive Solar Atomic Radio Perfex Multi 3000 Watch
ff snel kopen, en dan genieten van het land.
Ik was je net voor
Resultaat: sbga101
Yodobashi en Big Camera waren erg goeie plaatsen. Daar hebben ze niet altijd de nieuwste collectie, maar daardoor wel scherpe prijzen. Met Visa kreeg je soms nog wat extra korting.
Maar ook AD hebben mooi spul en met leuke prijzen. Als ik het had geweten had ik niet in Nederland al mān G-shock gekocht. Scheelde behoorlijk wat in de prijs EN nieuwste modellen die hier nog niet beschikbaar zijn/waren.
Veel plezier!!
Wordt wat moeilijk met de douane denk ik
Of anders een bijzondere G Shock
Grt.
Bedankt voor de tips en insights!
Ik ben reeds in bezit van de Seiko MM300 en de Grand Seikoās zitten helaas boven mijn budget. Ooit komt er een SBGJ001ā¦ ooitā¦
Ik ben dus op zoek naar een leuke āJapan Onlyā of Limited Edition van Seiko, Citizen of Casio onder de 600 euro. Mochten jullie iets weten dan hoor ik het graag.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
HĆ horlogisten,
Lekker lullen over samuraizwaarden en seikoklokkieās maar rept niemand over the institute of horology ofwel het enig echte seikomuseum in Tokyo
Adres Higashi Muko 3-chome sumida-ku in Tokyo.
Mochten jullie toch besluiten de openingstijden zijn van 10 - 12 uur en 13 - 16 uur op ma. di feestdagen en nieuwjaarsdag gesloten greets nitraM.
Ik zou op zoek gaan naar vintage Seiko in mint conditie, bijvoorbeeld een 6136-6002.
Ik zou ook zeker binnenspringen bij JackRoad voor wat tax-free shopping.
Tom
scheelt een GS zo veel met hier?
Ik ga volgend jaar maar vind het nu al leuk om te lezen.
Whiskyā¦ en veel ook!
Zelfs een ākleintje S2000ā is al een zoektocht: bijna nergens meer te vinden. Gelukkig heb ik eentje en een van 1 op 1
Groet
Herman
Hij welā¦
Heel veel plezier daar.
Zouden ze ook zoiets doen bij 25 jaar S2000? Ga ik alvast sparen voor de reisā¦
Ik ga naar Japan en neem mee terugā¦?
Een hippe slip misschien?
Geen idee, ik weet dat de 15 jarig bestaan Euromeet van de S2K een groot succes was. In Japan is bij mijn weten niks georganiseerd.
Leuk idee voor de HF-borrel dan?
Afspreken bij het Seiko museum
Ik vind de cocktail nog steeds erg leuk. Neem je je gshock ofzo mee voor onderweg en heb je daar je dress/uitgaans watch erbij.
En als je geluk hebt met wat korting misschien
http://www.jp-watch.com/data/jp-watch/product/20130402_01d0d4.jpg