Hulp gevraagd aan de Rolex posse

Succes met zoeken! Ik zou zeggen, kijk rustig rond en pas wat verschillende modellen? Misschien zit er wel verrassingen tussen qua pasvorm?

Zelf niet trouwens gedaan en gewoon op de gok gekocht, maar dat is ook goed gekomen!

1 like

Je lijkt idd te neigen naar een 14060, maar zou toch ook de 114060 door je vingers laten glijden. Let dan eens op de band, sluiting en bezel…:wink:

1 like

Een 14060, zelfs de gemiddelde Rolex eigenaar is like

1 like

En sommige iemanden like…

5 likes

5513

9 likes

Goed verhaal! Succes met zoeken
Hier een leuke vergelijkings topic over de 114060

1 like

Die @Bert1 he…wat zouden we zonder hem moeten :facepunch:

3 likes

Ik denk dat net zoals @goldie1709 zegt, een 5513 in dit geval de beste keuze is. Let hier wel op het tritium, veelal matchen de wijzers en markers niet.

Zelf zou ik overigens altijd voor een GMT Master 1675 gaan. Net iets ‘gekker’

2 likes

Jep.

Dit is de klok voor deze “zoekende”.

De Rolex 5513 is iconisch en wel rond de € 6000,00 te krijgen volgens mij.

En ow en dit was ik nog vergeten m.b.t. dit horloge:

WOWW :heart_eyes:

2 likes

Wow! Patina perfectie!!

2 likes

5513 is dan iderdaad het beste.

14060 is ook een leuke, maar net als voor de 5513 geldt: vind maar eens een originele met scherpe kast.

1 like

Volgens mij gaat 6000 euro echt niet meer lukken helaas.

Goede exemplaren gaan voor 8-10 mille of (veel) meer. 14060 gaat nog wel voor 5.

Succes in ieder geval en toen ik je topic las dacht ik direct aan wat @Bert1 zei, dus doe die maar gewoon joh…:wink:

1 like

http://www.chrono24.nl/search/index.htm?accessoryTypes=&dosearch=true&query=rolex+5513&searchexplain=1&sortorder=1&watchTypes=

1 like

http://www.chrono24.nl/search/index.htm?accessoryTypes=&dosearch=true&query=rolex+5513&searchexplain=1&sortorder=1&watchTypes=

1 like

Een goede 5513 voor 6K wordt heel lastig. Waar je wel naar kunt kijken is een Tudor Submariner 7928. Zelfde uiterlijk, bijna een (of net geen…) Rolex en minstens net zo mooi!

Mocht je toch voor een nieuwere Rolex gaan, kijk dan voor een 14060m. Deze heeft een verbeterd uurwerk tov de 14060. Eentje uit de laatste batch (2011 of 2012 volgens mij) moet haalbaar zijn voor dit bedrag…

Succes met de zoektocht! :thumbsup:

3 likes

Persoonlijk zou m’n voorkeur uitgaan naar de nieuwe Explorer met forser wijzers. Dat lijkt me n geweldige bandenswapper.

Maar als je patina lume mooi vind, en de sub n equivalent vind vd speedy, zou je misschien n tritium 2 liner kunnen overwegen?

Oh wacht, zie net dat goldie1709 zo iets al geplaatst heeft. Met nummer en plaatje nog wel…

2 likes

Als je je tijd neemt, en een klein beetje onderhandelt, en natuurlijk niet bang bent om in het buitenland te kopen, dan moet een goede 5513 voor 5k net lukken. Wil de dollar een beetje zakken, en je plant een reisje naar de VS, dan lukt het zeker.

1 like

Persoonlijk zou ik mij hier niet snel aan wagen. De vintage markt blijft erg tricky. Is één detail niet correct dan koop je in potentie een kat in de zak. Ik wil het horloge dus live gezien hebben.

De exemplaren op chrono onder de 6k zijn latere exemplaren met witgouden indexen, niet met de tritium indexen die de meesten van ons bij een dergelijk vintage horloge voor ogen hebben.

Daarbij, laat je het horloge opsturen en de douane pikt het er tussenuit dan betaal je met de naheffingen alsnog een flink bedrag… Combineer je het met een reisje naar de US dan kom je met alle bijkomende kosten alsnog hoger uit. Wel een leuk reisje overigens! :wink:

3 likes

Een Rolex is imo per definitie ongeschikt voor een andere band dan de originele. (Muv de klokken uiteraard die zonder metalen band geleverd worden).

6 likes

Daar denkt mijn (1601) datejust anders over. Voor de duikers en moderne gmt ben ik het zeker met je eens.

2 likes