Het Omega Railmaster topic

41mm hoor.

Geweldig horloge, vooral die Railmaster xxl 49,2mm is heel dik! Helaas nog nooit in het echt mogen bewonderen.

Bij mij zou het er ongeveer zo uit komen te zien.

1 like

Het mooie aan de Railmaster vond ik dat ze er in ik geloof 3 of 4 maten waren (net als de AT’s van die tijd). Nadeel was dat ze alleen degene met handopwinder en kleine seconden in 49mm moesten verpakken. Hadden ze die in de 39mm kast gestopt had ie er bij mij ook al wel geweest.

Ik vind het dus een mooi horloge maar heb nooit een gehad.

3 likes

Kleine secondewijzer zou idd wel vet zijn geweest.

1 like

Poos geleden ook wat over geschreven Chameleonmaster

1 like

Er staat 49,2 naast.

Als ik de xxl zou dragen zou het er echt belachelijk uit zien op een 17 cm polsje.

Hier een leuke vergelijking met een niet nader te noemen model van een niet nader te noemen merk.

1 like

Die ik heb is de 42.2mm . Verder heb je de 39 mm en de 49mm.

1 like

En 36,2 mm

2 likes

Woww de Omega Railmaster is mooiii

2 likes

Wat is tie mooi !!!

2 likes

[quote=“Omega_C, post:8, topic:79485, full:true”]Ik heb al eerder betoogd dat het een misser is van Omega om een van de drie uit de “Masters” serie stop te zetten. Maar ja, als de Seamaster voor duikers is, de Speedmaster voor astronauten en de Railmaster voor conducteurs dan weet je waarom hij niet zo goed liep
[/quote]

Maar eh, dat stopzetten hebben ze toch ook al eens eerder gedaan, met het vergeten neefje uit de “masters” serie, de Flightmaster - voor piloten blijkbaar?

Foto en verhaal van https://monochrome-watches.com/in-depth-the-omega-flightmaster-the-special-one/

4 likes

Wat is feitelijk nog het verschil tussen een railmaster in 49mm en de aqua terra xxl? Ik bedoel, buiten de wijzerplaat, dat zie ik ook wel dat die anders is…

1 like

Verder is er geen verschil, zelfde Unitas uurwerkje. Maar dat was met de andere Aqua Terra chronometer en chronograaf ook zo. Alles hetzelfde als de Railmaster behalve de wijzerplaat.

2 likes

Jazeker, klopt helemaal - ook een gemiste kans van Omega. Want er wordt toch nog aardig aan vlieguren rondgescharreld van tijd tot tijd :slight_smile: Moet toch publiek voor te maken zijn…

2 likes

De Mijne zit nog in het doosje…
Het is de 39, 2 versie, ik weet nog niet of ik ze zou dragen of ze een safe queen zou blijven…?

1 like

Inderdaad :

1 like

Hi,

Een ouder topic maar eens een duwtje geven met de nieuwste non-limited Railmaster. Ik begin steeds meer te wennen aan en daarmee te genieten van dit horloge. Wel vandaag op leer gezet - ik vind nagenoeg alle horloges saai worden op staal.

Ben benieuwd of er nog meer Railmasters op het forum rond zwerven…

Groet, Vincent

20 likes

groet Gradus

3 likes