Oei, sterkte
Ja, ik hoop niet dat degene die hem in elkaar “geschroefd” heeft inmiddels van schaamte sepuku gepleegd heeft, dan is ie voorlopig nog niet terug ben ik bang.
EDIT: de aanpak ook via de juwelier, en de communicatie eromheen verloopt overigens prima.
Nee 90 euro en twee weken horloge kwijt.
Serieus?
De prijsopgaaf die ik van Brunott ontving voor het vervangen van de batterij van mijn kwarts GS, was zelfs nog een tientje meer.
Serieus.
Thanks, dat is niet mis qua tijd en financiën
Tsja, gezien hun afwerking en zo willen ze vast ook daar de standaard hoog houden. Laten we eerlijk zijn, GS quartz is ook met weinig of niets anders te vergelijken. Het mag wat kosten en je krijgt er wat voor ook.
Hoe zijn eigenlijk de (garantie) support ervaringen met deze route? (via Seiko Schiedam dus)
Betreft het hier een (bij wijze van spreken) Lexus / Emirates achtige Belevenis (met capital B) waarbij de edelachtare klant op premium wijze geheel wordt ontzorgd onder het genot van een Macallan 25yo en voetmassage? Of is het de ‘normale’ ervaring waarbij de lokale juwelier (nog nooit een GS gezien) achteloos het klokkie in de bak met uitgaande post mikt en vanaf daar ‘verdwijnt het in de keten’, terugkomend met een verfomfaaid geel briefje waarop handgeschreven ‘de horlogemaker wist het ook niet, maar het zal wel zo horen’…? (de lezer bemerke, ik heb een bepaald schrikbeeld hierbij).
Ik vraag me vooral af hoe zoiets hoort te verlopen, er van uitgaande dat je met GS iets hogere eisen mag stellen aan het geleverde (GS gebruikt zelf graag het woord ‘perfectie’ maar gezien mijn neurotisch verwachtingspatroon ben ik daar vrij voorzichtig mee…).
Dus stel even - de lokale juwelier die zo af en toe een Seiko 5 (“een heuse automaat, meneer!”) verkoopt, kan ik daar op serieuze manier aankomen met licht arbitraire dingen als ‘hij wijkt af van de opgegeven GS nauwkeurigheid’ of ‘de secondewijzer raakt niet netjes elke index’- ik noem maar even een willekeurig grensgeval?
Nogmaals, ik zeg dit even als erkend neuroot en GS eigenaar (in die volgorde) gegeven mijn ietwat sceptisch beeld bij reguliere Seiko after sales support - wellicht geheel ten onrechte, natuurlijk (en ook dat hoor ik dan graag…)
TLDR - word je met een GS support vraag van meer arbitraire aard dan ‘echt kapot’ ook serieus te woord gestaan, en door wie dan?
Mijn ervaring, gezien ook mijn verhaal hierboven, is tot nu toe via de juwelier heel goed, vriendelijk, vakkundig, voorzichtig aangepakt. Richting Japan… Heel voorzichtig gezegd is dat via de juwelier geregeld omdat vanuit Schiedam niet helemaal het probleem op de juiste wijze werd behandeld… en het vertrouwen in een goede oplossing in Schiedam was er niet helemaal. Vandaar dat ze het direct hogerop gezocht hebben. En dat loopt prima, niets dan lof. Behandeling een GS limited waardig. Maar ja, alleen die doorlooptijd… Ben nu totaal 7 weken onderweg en nog geen zicht op wanneer terug. Mogelijk nog 4 weken.
Ben benieuwd hoe hij binnenkort terugkomt. Dan zal ik ook de ervaringen even posten.
Dank. Maar daaruit begrijp ik dat het dus sterk afhankelijk is van de juwelier. En dus mogelijk zeer variabel…
Kan je wellicht iets meer vertellen waarom het toch maar hogerop is gezocht dan via Seiko Schiedam, of gaat dat te ver in (prive) details?
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als je als consument direct via GS Japan zou gaan - verwijst men dan terug naar de lokale dealer of (blijkbaar) Schiedam?
Bizar. Ik heb mijn batterij GS laten vervangen door een zeer gewaardeerd forumlid.
Met foto’s van de operatie erbij. EUR15. Binnen 12 uur gefixt…
Geen ervaring met Seiko Schiedam. Weet niet of je daar ook zo maar kan aankloppen of dat het altijd via een dealer moet/kan. Inclusief pakkingen en waterdicht test lijkt de 90,- goed te doen, zeker gezien de aanschafprijs van een GS. Maar ik denk a la @Warroo dat een goede en vertrouwde horlogemaker niet echt voor verrassingen komt te staan (als any pakking will do )
Ik heb de indruk dat je het beste via een officieel GS verkooppunt de route het best kunt bewandelen
Ik ben lekker van die EUR 75 (EUR 90 - EUR 15 incl waterdicht test) gaan smikkelen… Maar als jij liever twee weken wacht en EUR 75,— meer aftikt, be my guest… mits je je eigen eten meeneemt
Inderdaad, even voor de goede orde. De juwelier ben ik zeer, zeer tevreden over!!
Seiko NL heb ik daarentegen mijn vraagtekens ook wel klein beetje bij.
Het probleem was het volgende, spikkels/corossie,whatever op de wijzer(s) (wel even inzoomen):
Het horloge is naar Schiedam gegaan, via de juwelier, “toevallig” zouden ze dezelfde wijzers daar hebben liggen was aangegeven aan de juwelier.
De hele operatie duurde twee weken. Inderdaad, andere wijzers, maar wel óf gewoon met blote handen er op gezet dus dofheid cq vingeradrukken, óf van dezelfde productieserie (met andere spikkels en verkleuringen, maar volledig zaratsu polished “distortion free”-wijzers waren het zeker niet (meer).
De juwelier heeft het me laten zien, foto’s gemaakt en direct werk gemaakt van Japan. Daar waren ze niet blij begreep ik en wilde ze hem per omgaande hebben. Ik weet dus niet óf er wat mis is gegaan in Schiedam, in ieder geval het was nog niet goed.
Het horloge krijgt verder in Japan direct een volledige checkup, wordt weer afgeregeld, en nieuwe wijzers, etc. En, die worden dus, als ik goed geïnformeerd ben, gewoon weer opnieuw gemaakt.
Vanmiddag toevallig nog een update gehad, dat er aan gewerkt wordt, dat dan weer wel. Maar goed ik ben niet van het ongeduldige met dit horloge, mede doordat de juwelier zo fijn handelt.
EDIT: Overigens is dit dus de reden dat hij al een tijdje even niet in het “wat dragen we vandaag topic” komt.
Ik geloof wel dat de filosofie achter de GS quartz onderhouds interval en de manier waarop het uurwerk is ontworpen is dat het batterijtje door elke beetje handige juwelier simpel vervangen moet kunnen worden.
Zo lang heb je hem toch nog niet? De sbgw253 is dit toch?
Klopt. Pas vanaf eind december vorig jaar…
Met het donkere weer in de winter dacht ik al iets te zien, maar niet met een loep gekeken en eigenlijk een beetje “weggestopt” want andere moest 'ie wellicht wel weg. Tot ik eind juni in de zon zat en het met het blote oog zag, toen met een loep erop. Gelukkig garantie. Tsja, what can be seen, can’t be unseen.
Weet niet of de kwaliteitscontrole gefaald heeft, of dat het wat anders is. In ieder geval iets aan de kast was minder “op het gevoel”. Een krasje kan gebeuren. Maar op een wijzer… Nah, niet bij een GS.
Balen! Maar dit komt goed!!