Ik liep niet zo lang geleden langs de etalage van een juwelier en daar zag ik een aantal Frederique Constant horloges liggen. Mijn vriendin was wel gecharmeerd van dit model voor zichzelf maar ~€600 is wat aan de prijzige kant.
Mijn vraag: ik ben bekend met herenhorloges maar wat kunnen jullie aanraden op het gebied van dameshorloges? Ze houdt van een wat minimalistische stijl à la Skagen/Daniel Wellington. Van de laatste bezit ze er twee. Max. grootte 38mm natuurlijk. Quartz/mechanisch maakt niet uit maar liever geen uitsluitend handwinder.
Ik zat zelf te denken aan een Seiko 5 variant maar ik kon zo gauw niets vinden dat aan de criteria voldeed.
Certina heeft ook mooie quartz modellen voor dames. Ik heb er mijn vrouw afgelopen kerst eentje cadeau gedaan, was ze zeer tevreden mee: Certina DS Podium Lady 33mm. Mooie caseback ook en vlindersluiting.
Hij is mooier in het echt met zn grijze sunburst dial en donkergrijze contrast wijzers. Ik wil gerust es een wristshot posten indien gewenst
Deze heeft mijn vrouw gekocht en daar is ze erg blij mee.
Normaal met een stalen band. Is een wat ouder model, maar volgens mij via ebay nog wel te krijgen
[URL=http://s573.photobucket.com/user/WVE_2009/media/DSC_0759_zpsuype7ec1.jpg.html]