Nou prima verhaal hoor snap het zeker van jouw kant.
Maar snap het ook van de andere kant.
Natuurlijk mag je iemand niet beoordelen op zijn uiterlijk. Maar be a gentleman and dress for the occasion. Soms werkt dat gewoon in je voordeel.
️
Nou prima verhaal hoor snap het zeker van jouw kant.
Maar snap het ook van de andere kant.
Natuurlijk mag je iemand niet beoordelen op zijn uiterlijk. Maar be a gentleman and dress for the occasion. Soms werkt dat gewoon in je voordeel.
️
Niet echt een speciaal gevoel bij. Niet echt een bijzondere ervaring een horloge kopen. Heb wel eens een heel bijzondere ervaring gehad waar veel minder geld mee gemoeid was.
Wellicht trap ik mensen tegen hun schenen, maar waarom moet ik me dressen en me voordoen als iemand die ik helemaal niet ben? Ik ben een sportman, geen zakenman.
Er is ook helemaal geen dresscode bekend voor een juwelier. Ben er eerder geweest om mijn Breitling te laten servicen en toen was er niks aan de hand.
Het lag gewoon aan de dame en haar arrogantie om mensen te beoordelen op hun uiterlijk. En echt reclame voor de branche is het ook niet echt.
Maar goed, ben er inmiddels wel overheen, maar kwam gewoon ff omhoog na het lezen van dit topic.
Vandaag een rolex sea dweller deepsea , de zwarte gekocht .
Nu lekker op de bank en heel vaak kijken hoe laat het is
Antwoord op je vraag , een prima gevoel
Golfers ook. Worden altijd prima geholpen.
Hoe het voelt? Fantastisch, voor zover ik me kan herinneren. Mijn ‘eerste’ was jaren geleden bij Martens en daar heb ik ruim een uur met een aantal heren met de achternaam Martens koffie zitten drinken en over horloges zitten praten. Was leuk. Zelfs zo leuk dat ik er een extra kocht, die ik gelijk geflipperd heb.
In het bovenstaande verhaal staat omschreven hoe ik aan mijn luxueuze horloge ben gekomen.
Ik draag mijn horloge nog steeds elke keer met grote vreugde en het bijzondere is er nog steeds niet vanaf. Ik begin “Roxy” (zo heet ze ️) zelfs steeds meer te waarderen en ik kies nog steeds bewust wanneer ik dit horloge wel of niet omdoe.
Brengt me terug naar 10 jaar geleden. Ik was al gek van horloges maar had geen idee dat ik ooit een collectie zou hebben. Ik was bezig aan mijn maandelijkse kwijlsessie aan de vitrines bij Vossen in maastricht. Komt daar even een ietwat dikkere man met sandalen, korte broek en veel te groot fluo hemd naast me staan aan de breitling vitrine. Stuurt hij even zijn vrouw binnen, op haar vraag toont de verkoopster een navitimer van achter het glas. Hij knikt instemmend en mevrouw wandelt buiten met de navitimer…
Golfers lopen niet de rest van de dag in casual kleding is mijn ervaring.
Het is gewoon van de zotte (mijn mening) dat ik word beoordeelt op mijn kleding. Voor de rest zie ik er verzorgd uit. Ga om de twee weken naar de kapper, scheer me netjes en heb totaal niet de behoefte asociaal voor te komen en spreek altijd met twee woorden iemand aan.
Maar mijn ervaring is helaas dat ‘tokkies’ een stuk vriendelijker zijn in omgang dan mensen in pak of mantelpak. Ze zijn eerder geneigd om op je neer te kijken op basis van hoe je eruit ziet. En juist of basis daarvan vertik ik het me te dressen om wel fatsoenlijk behandelt te worden. Neemt niet weg dat ik het schokkend vind.
Zoals toen ik als een klein kind met 50 cent in mijn bezwete handje snoepjes mocht uitzoeken in de winkel.
Doet er verder niet toe wat de prijs is van het horloge.
Dat je horloge een Luxury watch was vergeet je snel eenmaal je het dagelijks draagt: als je het mooi vind geniet je gewoonweg van het zicht, tenzij je je portemonee te zze geledigd mocht hebben
Als je nerveus bent om er mee over straat te lopen, heb je een verkeerd horloge gekocht.
Ik voel er net zo veel bij als het smeren van een boterham, het is iets dat nodig is om het te krijgen
Mijn duurste aankopen heb ik allemaal via het net gedaan en hoe dat voelt? Ach als het kopen van een paar sokken online, afhandelen met Ideal of PP en afwachten. Het verschil zit hem enkel in het bedrag.
Maar ik heb niets met heritage en “beleving” het is allemaal zwaar overschat. Iedereen weet dat “de mooiste dag van je leven” je trouwdag betekent. Voor velen het begin van ergernis en dan werk je naar de ontbinding toe.
Gewauwel is het, ook die mensen die een voor hen onbereikbaar horloge even om hebben gehad. Die beleven dat als iets magisch en voelen zich helemaal the man.
Laats heb ik even van mijn buurman tijdens mijn cursus vb2 even zijn patek van 74k om gehad. Mooi? jazeker wel. Bijzonder? In de zin dat je het niet dagelijks meemaakt wel ja maar verder is het gewoon een klokkie.
Maar goed als die mensen die alles zo heel erg beleven voelen zich waarschijnlijk ook Batman als ze een capeje omslaan. Ik voel me dan een sukkel die iets wil lijken wat verzonnen is, net als de beleving dat is in mijn beleving.
Hier kun je niets mee maar ik ben toch even lekker bezig geweest .
Toen ik na jaren wachten, met mn GMT om mn pols S&C uitliep, was ik als een kind zo blij, ik vond het echt speciaal.
In mijn beste horloge zitten alle inspanningen om mijn pols die ik er voor moest doen om’m te kunnen kopen.
Ik denk dat de mannen die een Rolex hebben gekocht, misschien wel het zelfde euforische gevoel hebben gehad, net als ik mijn Invicta kocht voor een paar honderd euro.
Was ook blij als een kind, dat gevoel moet hetzelfde zijn geweest als bij mijn Rolex forumvrinden…
De bel die gaat, de DHL koerier met een pakje, en dan in spanning opendoen “zit ie er wel in? In de staat zoals beschreven op C24?”,
En dan om de pols en denken “poaah wat een mooi ding”
Om dan toch alweer naar iets anders te beginnen uitkijken.
Kortom: het uitkijken naar is zoooooveel leuker
Ze zeggen wel eens, het hebben is einde vermaak.
Dat is het mooie van een horloge kopen bij Jasper @AmsterdamVintageWatches. Toen ik een 18239 kocht daar en hij m nog een keer zelf om z’n pols sloeg. Mooi. Een echte liefhebber. Kan ik ook van genieten. Ook wel dure horloges gekocht bij AD’s waar de beleving enorm tegenviel. Ik kan me er wel aan ergeren als de verkoper minder van het product weet dan ikzelf.
Ik heb ooit bij een chique juwelier in Parijs een Casio F91W gekocht. Die zwarte…
En weet je… die pakten ze in alsof het een Rolex was. Met veel zorg werd het in de plastic verpakking gedaan… Prachtig tasje, tasje om het tasje zelfs… bonnetje met stempel en het voelde… heerlijk.
Dan snap je je vak.