Even voorstellen / Keuze eerste horloge

Volgens mij ben ik die ook tegengekomen ja!

4 likes

Welkom op HF!
Succes met kiezen.

1 like

Ik krijg het niet over mijn hart om meer dan de list price te betalen. Dan wacht ik liever even en koop ik intussen wat ander moois.

1 like

Welkom op HF, van deze twee zou ik de Cartier Santos kiezen, veel plezier met je keuze en op het forum!

1 like

Welkom NiVanc…… Wachten op een Roleks…. Noooooooit……Dus dan maar de Cartier.:clinking_glasses:

1 like

Thewolf zijn NA heeft hier blijkbaar zijn effect gehad.

NA: Niet zo vaak gezien hier op t forum; Cartier Santos

Maar wat denk jij van deze, als je hem vindt?
Ook een duiker met een serieuze pedigree.

https://wornandwound.com/return-62mas-seiko-prospex-sla017-spb051053/

Ik stel deze SLA017 voor omdat dit ook een alternatief is voor een sub, zonder dezelfde look te hebben en er zijn er ook minder van in omloop.

1 like

Welkom en de Santos is top :+1:

1 like

Welkom op het forum!

Ik heb zelf niks met de Santos maar de Luminor is wel een mooi horloge.

1 like

PAM all the way!! Maar zou t never nooit retail kopen… dan verlies je 1000s alleen al als je de deur uit loopt

1 like

Welkom!

1 like

Beide horloges zijn mooi, maar niet per se mijn ding. Desalniettemin zijn het erg goede horloges en typisch horloges die echt bij je moeten passen. Zou toch voor de verfijndere Santos kiezen dan.

1 like

image

1 like

Welkom!

Naast alles wat er al aan advies gegeven is - besef dat beide merken (toevallig) deel zijn van de Richemont-groep; die na de garantie-periode bovengemiddelde service/onderhouds-prijzen vragen. Iets om even mee te nemen in de overwegingen. :wink:

De Panerais zijn wel groot hoor - en bij beide merken zul je erg vaak horen “is het een echte?” :upside_down_face:

Bedankt voor de input. Van Panerai was ik op de hoogte dat er heel wat ‘fakes’ zijn maar ik wist niet dat dat ook van toepassing was bij Cartier.

Wat betreft de service kosten. Waar kan ik me aan verwachten? Heb daar als beginnend horlogefanaat echt geen besef van.

Andere suggesties voor horloges zijn ook zeker welkom. Net zoals ervaringen met dealers in België.

1 like

Wow - Cartier is een van de meest gekopieerde merken. Serieus.

Standaard serviceprijzen zijn online denk ik wel te vinden. Maar ik ken iemand met een JLC Reverso (ook Richemont!), 18K maar wel een damesmodel, met lichte kast-schade. Als je 't niet wist zou je 't niet zien. Service-offerte van 6 mille kreeg ze. Alles of niets. Heeft 'm maar gelaten zoals-ie was. :sweat_smile:

1 like

Welkom.

1 like

Welkom.
Ik zou persoonlijk voor Panerai gaan en dan wellicht een kleiner model. 42mm bijvoorbeeld.
Verder ben ik ook wel gecharmeerd van de Octo Finissimo. Ben benieuwd hoe hij bij mij valt. Binnenkort wellicht eens gaan passen.

Succes met de keuze!

1 like

Ervaring met Tensen (Philip) was uitmuntend maar dat was voor een Speedmaster, de Rolex winkel is misschien door wachtlijst een ander verhaal.

1 like

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Nog andere ervaringen met Belgische AD’s zijn steeds welkom.

Welkom op het forum!

1 like