Ervaringen met de Omega Seamaster 2264/2254/2252 gezocht

Heeft iemand ervaring met een van deze 2 Seamasters? Ook ervaringen met de quartz uitvoering zijn welkom!

En toevallig iemand in de regio Utrecht die een van de uitvoeringen momenteel in bezit heeft?

Ps mocht iemand eentje te koop (willen) aanbieden, PM mag altijd!

1 like

Bijzonder weinig grip op de bezel…

3 likes
1 like

Dat is zeker waar, maar verder een zeer fraai exemplaar. Mooie golfjes plaat mooie sword hands, zeer comfortabel door de geringe hoogte, fijne band. Ik heb wel eens spijt van de verkoop…

3 likes

Wie draait er dan ook aan die bezel,… :wink:

8 likes

Ik! Zie de foto. Verder kreeg ik m niet… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Precies. Eitjes koken doe je maar door ‘hey Siri’ te roepen.

2 likes

Waarom heb je hem weer weg gedaan dan? :grin:

1 like

tiki taka touzani

September 2016 zie ik net staan. Voor mijn gevoel had ik dat ding twee jaar geleden. :joy:

1 like

In de quartz moet je geluk hebben, sommige zijn heel precies, andere minder.
Heb de mijne ongeveer 7 jaar, maar gaf bij laatste batterijwissel aan dat die niet meer waterdicht is, moet dus binnen. Draag hem dus momenteel als dress.
Wel goede lumen en leuke smoel.

2 likes

Ik vind dat juist ideaal, quartz bij een duiker. Geen gedoe met schroefkronen als de power reserve weer op is.

2 likes

Ik heb er één en @Rutger heeft er ook één

Ik heb er een tijdje over gedacht om 'm te verkopen of in te ruilen maar die periode is voorbij.

Nu wil ik niet voor mijn beurt spreken maar ik denk vrijwel zeker te weten dat @Rutger zijn 2254 ook niet gaat wegdoen.

2 likes

Ik heb beide gehad. Esthetisch gezien vond ik de midsize mooier. Op de full size is de kroon uit verhouding; hij had groter gemogen. Midsize is de winner wat betreft draagcomfort: kleiner, minder zwaar, etc. Bij de full size prikte de kroon voortdurend in mijn pols, bij de kleine niet.

De full size levert iets meer op.

4 likes

Wat een reacties al, bedankt allen!
De midsize automaat heeft mijn voorkeur tot nu toe.

2 likes

Terecht. Ik liet er vorig jaar eentje lopen, in nieuwstaat met recente service. €1600. :upside_down_face:

2 likes

Oei dat was een koopje

Op chrono24 heb ik de indruk dat de prijzen langzaam aan het oplopen zijn

1 like

Yup.

De 2254 is mijn daily beater zo ongeveer. Draag hem minstens de helft van de tijd. Heeft alles van de klassieke SM300 (big triangle, sword hands etc.) en voegt daar die golfjes aan toe op de wijzerplaat. Uit productie genomen dus kan alleen maar in waarde stijgen (en doet dat dus ook). Ga je volgens mij ook niet meer makkelijk onder de 2 ruggen meer vinden.

2 likes

Er staat er hier:

nog een Quartz te koop, full set voor 1700,- Heb zelf bijzonder hoede ervaring met deze verkoper (resultaten uit het verleden…) Vaak kan er nog ietsje van af en de supersnelle verzending was bij mij gratis. Just a thought.

Bedankt! Mooie prijs inderdaad.
Neig steeds meer naar de midsize, maar moet er eerst nog fondsen voor vrij moeten maken… Mocht iemand de midsize hebben kan je me altijd PB-en.