Ik overweeg een Certina DS Action Precidrive in titanium te kopen als horloge voor erbij. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe is het comfort, kwaliteit etc, wellicht een goed adres om er een te kopen. ik hoor het graag en alvast bedankt. Op internet vond ik dit plaatje:
Prachtig horloge…heb zelf de blauwe uitvoering ! goed afgewerkt horloge en kwaliteit.
Succes methode zoektocht !
Ik heb zelf de groene Certina DS Action Precidrive (staal) en ben zeer te spreken over het draagcomfort en de prijs/kwaliteit verhouding, zeker als ik kijk naar de vele malen duurdere TAG Heuer Aquaracer 500m die ik zo’n beetje tegelijk heb aangeschaft. De Certina doet daar kwalitatief weinig voor onder.
Enige waar ik me nog een beetje aan erger is dat de schakels van de band blijven piepen.
Grt. Marco
Het piepen kun je veelal oplossen door de band in een plastic zakje met baby olie of iets dergelijk te doen en vervolgens flink te spoelen
O.K., bedankt voor de tip! Misschien dat een keramische smeringsspray o.i.d. ook werkt…
Grt. Marco
Ook mooi de action diver!
Kwaliteit piept niet
Band even inspuiten met silicone spray en met een doekje droog wrijven.
Andere richting, kwam deze tegen op het net, een Marathon Diver Medium Quartz (plaatje van internet):
Super stevig, licht en Quartz, ongeveer wat ik zoek voor het weekend en vakanties, en met tritium lichtbuisjes dingen
Ik heb ondertussen iets meer dan 20 horloges geflipperd.
Bij ieder horloge wist ik precies de reden waarom ik het de deur uit deed.
Bij de Certina DS Action diver die ik had niet, maar ik wist ook dat dit het niet was.
Alles ziet en voelt er wel ok uit, maar toch had ik bij het horloge dat nét-niet gevoel.
Bij de Hamilton die ik erna had, maar een klein stapje hoger in budget, had ik een heel ander gevoel. Lag gevoelsmatig kwalitatief vele stappen hoger. Het is wellicht puur persoonlijk, maar hierbij toch gezegd.
O ja, 36mm lijkt me erg klein voor een duiker.
Ja dat is wel waar, na wat verder zoeken is deze het geworden,
Leuke specs, groter, quartz, en een schappelijke prijs voor erbij. Ook aardig: verwisselbare bezels, verschillende band opties en leuke tritium buisjes
Hmmm, wel heel wat anders dan het oorspronkelijke idee, de Certina DS Action Diver.
Ben benieuwd naar het N.A. topic en hoe het er i.r.l. uitziet.
Grt. Marco
Nee de Certina DS Action, de diver is weer een andere…
Zoek de verschillen tussen jouw eerste foto van de titanium en de foto van mijn groene (geen titanium). Ik heb zelf zojuist al een verschil benoemt maar veel meer verschil is er niet hoor (o.k., kleur)… Allebei divers…
Grt. Marco
Ik heb het niet bedacht, maar de Certina marketing denk ik?
De action is quarts, kleiner, andere wijzers er andere kast en in titanium,genoeg verschil toch? De action diver is automaat, groter en andere kast en wijzers.
Inderdaad, het verschil tussen de Action en Action Diver heb je goed omschreven…lijkt mij ook een mooi gevalletje “marketing”. Beter had ik “allebei divers” weggelaten.
Veel plezier met je nieuwe inkomende aanwinst!
Grt. Marco