Kent u dat? Dat u ooit een horloge kocht wat u nooit meer zou kopen? Ik heb zo’n Seiko dingetje waar ik al een jaar of twaalf mee leef. Hier schreef ik daar al wat over;
Dit dingetje en ik hebben heel veel meegemaakt samen, en ik zou het graag wat liefde geven. Want bij glazenwissels zijn er dingen niet goed uitgelijnd, en da’s zonde. De rehaut week eerst naar links af en nu op magische wijze naar rechts.
Ook is sinds een recentelijke ingreep de chronograaf-wijzer niet goed terug gezet, want hij reset keurig rond de achttien over in plaats van op de twaalf.
Dus voordat ik 'm voor heul veul geld naar Seiko Nederland stuur:
Wat is nou een goed adres met niet al te lange wachttijd waar ze simpelweg de rehaut even recht kunnen zetten, de chronowijzer even netjes kunnen plaatsen en de WR weer even kunnen testen?
Gezien jij het niet kon heb ik er ook maar een like aan gegeven
Maar verleden week dus ook zoiets tegengekomen hier met het horloge van mijn zoon, na een batterijwissel stonden de wijzers van de chrono niet meer juist met wat zoeken op google (en vooral wat geluk want de eerste methode die ik probeerde was de juiste ) is het me gelukt om die wijzers weer juist te kunnen plaatsen.
In dit YT filmpje worden 3 verschillende methodes besproken (Ronda, Citizen, Seiko).
Popma in Heerenveen is een prima shop. Leuke friesche lui en echte liefhebbers. Meistersinger oris en veel Seiko is daar te bewonderen. Dhr popma senior is een vakman en helpt mij altijd netjes en snel.