Eerste horloge aanschaffen

Welkom op HF, veel plezier hier! Tissot, Hamilton, Oris zijn mooie merken (minder waardevast) om je eens te oriënteren (bijv. Tissot Visodate en de Hamilton Jazzmaster). Een Omega Speedmaster reduced is ook prachtig en waardevaster naar mijn mening (die zou je 2e hands moeten kunnen scoren van je budget). Succes met je zoektocht!

Welkom, Longines Legend Diver tweedehands ?

1 like

Deze was ook het eerste waar ik aan dacht. Zelf nieuw binnen het budget te verkrijgen dacht ik.

Inderdaad een mooie klok, en misschien valt hij nieuw nog binnen mijn budget.

Een mooie Tissot leLocle ?

Allereerst welkom hier! Volgens mij moet je een Nomos Club kopen. Geen Zwitsers horloge maar daar zou ik mij niet zo druk om maken.Tweedehands zou een automaat moeten lukken voor de prijs die jij noemt. Op Uhrforum komen ze volgens mij met enige regelmaat voorbij.

http://www.nomos-glashuette.com/fileadmin/user_upload/Images/02_Watches/I_Club/Club_Automat/club_automat_raum02.jpg

Is een mooi merk en opzoeken waard!
De Legend Diver is ook heel mooi en misschiende de beste keuze voor u.

Ten eerste welkom op het forum. Misschien gaat je zoektocht zelfs nog over in passie :wink:

Ik moest net als sommige eerdere reacties gelijk denken aan de Longines Legend Diver. Prachtig horloge maar niet op smalle polsen.

Daarnaast is de Speedmaster reduced een goed alternatief:

Of de Sinn 103 St. Is nieuw binnen je budget en je kan verschillende kleuren/soorten leren banden kiezen

1 like

Welkom!
De lld valt wel groot, door de rechte lugs/pootjes waar de band aan vast zit. Vooral op z’n originele band.
Als Omega een merk Is wat je bevalt, zou iets boven budget misschien een railmaster kunnen. Ik noemde em hier een kameleonmaster. Zie zelf waarom :wink:

Mocht je je specs/wensen verder willen verscherpen of ideeën opdoen, neem dan ook een kijkje naar t ehbo lijstje in onze faq. Daar staan soms punten in waar je misschien nog niet bij stil bent blijven staan.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

rolex handopwinder?

precision. of head only datejust/date

Dat kan er maar één zijn, de Omega Deville Prestige automaat. Moet met doos en papieren wel binnen je budget te vinden zijn. Wat vind je er van? Is dit de richting die je zoekt?

1 like

Ik zat er toevallig net naar te kijken, Precies waar ik naar opzoek ben!!

Lol, dat wist ik niet maar goed om te horen dat dit de richting is die je zoekt. Dus alle duikers/toolwatches vallen al af. :wink:

Als je het aandurft via Bulgarije te kopen, hier staat er al eentje te koop: http://forums.watchuseek.com/f29/sale-rare-perfect-omega-automatic-chronometer-cal-1109-a-3237226.html

*ps; ik ken de verkoper niet en heb geen ervaringen met hem. Kan ook zo gauw niet vinden of het een full set is. Zou zelf denk ik rustig verder zoeken naar iets dichter bij huis als dit is wat je zoekt.

Denk ook dat dat is wat ik ga doen, ik heb redelijk in mijn hoofd wat ik wil en kan (budget technisch). ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over deze:

http://www.chrono24.nl/omega/de-ville-prestige-co-axial--id4439320.htm

Heb echter nog weinig tot geen ervaring met 2e hands aankopen, waar moet ik op letten?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Deze heb ik nog gevonden, via Ebay UK: http://www.ebay.nl/itm/OMEGA-DE-VILLE-PRESTIGE-AUTOMATIC-CHRONOMETER-MENS-1996-STEEL-WATCH-35mm-V-GOOD-/252395990876?hash=item3ac3f92f5c:g:oh0AAOSwX~dWs1yL

Zoveel man, zoveel smaken.
Wat ik voorstel is om rond te kijken op watchrecon dot com
Dat is een “haviks-oog” dat langs alle sales corners kijkt.

Zo krijg je een goede en snelle indruk van wat je wil en wat het kost.

Welkom Bastiaansen,

Er is veel te koop voor dit budget.

Wat is de diameter waar je naar zoekt.
Is heel bepalend voor een horloge en hoe het zich laat dragen.
Je hebt ze van 36 t/m ca.50mm

Grt.

Ja dat is inderdaad waar.

Ik ben opzoek naar een klok in de diameter range van 38 - 42 mm

Grt