@JBdV Dank voor de links! Leuk om te zien wat mensen kunnen vertellen over het horloge. Hij wordt zelfs zeldzaam genoemd. En in de laatste link wordt nogal een bedrag gevraagd (2700€)… Zal deze gold plated zijn of goud?
Jouw Doxa is door de complicatie bijzonder.
Toch vind ik de Grönefeld mooier
Ondanks het feit dat het geen vintage horloge betreft, is hij wel prachtig die Grönefeld! Helaas heb ik die er niet bij gekregen…
Mijn geboorte jaar, dus top
Dat is een Doxa met springende seconde, hier staat een Olma die waarschijnlijk het zelfde uurwerk heeft.
Ja, die Olma was een mooi project van forummer HorloG
Superknap die Doxa, graag een berichtje mocht je willen verkopen.
Gave aanwinst, de reële marktwaarde is ongeveer 1500 euro. Als het uurwerk helemaal goed is zal de service meevallen (denk 150-200) maar realiseer je wel dat er praktisch geen onderdelen verkrijgbaar zijn voor deze Chezard uurwerken. De dead seconds complicatie is tamelijk zeldzaam, al heeft Chezard deze geleverd aan circa 15 verschillende merken waaronder Doxa en Olma. Ook Omega en Rolex hebben dead seconds uurwerken gebouwd maar dan als manufacture. Een werkende Rolex Tru Beat kost circa 15.000 euro.
De wijzerplaat was oorspronkelijk wel wit overigens. Mocht je daar behoefte aan hebben dan wil ik het horloge wel even voor je nakijken om te zien of het een service nodig heeft.
oeff he ouwe
Seconde Morte wat klinkt dat toch geweldig he! Mooie Doxa!!!
Zo,dat is inderdaad iets aparts,nog nooit eerder gezien.Geniet ervan
Vragen is 1 verkopen is 2
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
1955 da’s een prima bouwjaar!