ik ging ook voor een chrono. bv een tudor heritage. Ook al gebruik je de chrono zelden het blijft een ander uitzicht 3 wijzertjes op de plaat!
Ach so. Nou, het model dat jij hebt heeft misschien wel het ‘dna’ van een duiker, maar is dat technisch gezien niet. Er ontbreekt een voor duikers belangrijke functie: een manier om de resterende duiktijd bij te houden. Dus voor mij valt deze niet onder de duikers.
Eens iets niet blinkend, ook een vlieger ontbreekt nog,
dus waarom geen Damasko of getegimenterde Sinn?
@klongy AI. Ook nog nog niet aan gedacht.
Damasko zou ik voorkeur hebben voor de DA 38.En voorde Sinn de 356. Twee vliegen in een klap. Flieger en chrono? Ik weet dat bijvoorbeeld @anon50762135EV de/een damasko gehad heeft uit mijn hoofd en ik zie hier ook nog weleens een sinn voorbij vliegen. Volgens mij stond de rose van de 356 vrij recent hier nog te koop stond.
Meningen en ervaringen zijn uiteraard welkom
Een Damsko Da38 lijkt me wat voor jou.
Ik wou die ook, maar ben dan voor een Sinn 856 utc gegaan.
Getigimenteerd staal (en zeker ijsgehard staal bij Damasko) is iets dat je zeker kan waarderen op een horloge. Blijft veel langer uitzien als nieuw, is wel veel matter dan wat er nu in je kast steekt. Is veel meer onder de radar.
Braun - even heel wat anders en daarmee perfect om eens afstand te nemen van routines & variaties op een variant van etc
Ventura Sparc? Unieke combinatie van opvallend (direct zichtbaar) automaatwerk i.c.m. met LCD tijduitlezing en onopvallende extra functies.
Een chronograaf is een goed idee. Ook al gebruik je de chrono niet functioneel, je kunt er wel lekker mee spelen.
Edit: wat dacht je van deze
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Met giga korting bij Marc Lange.
Daarom - had ik ook gezien en zo komt hij in het budget. En het mechanische is enorm aanwezig - vind je leuk of niet maar zet absoluut iets eigentijds neer imho
bedankt voor alle reacties tot zoverre.
Misschien dan toch eens gaan kijken voor een chrono.
Wellicht om de honger te stillen. Maar zou dit een goede keuze te zijn of chrono mij überhaupt bevalt
En wat zit hier in als in vertaald naar Europees uurwerk is dit een soort van Valjoux 7750 ‘kloon’?
Venus 175 kloon
Ik zou ook zeggen: een Chrono
Deze vind ik heel fraai,
Heuer Carrera CV2113.
2e hands goed te vinden binnen je budget
Je hebt kennelijk een redelijke voorkeur voor een beetje dressy horloges. Het zou mij persoonlijk weinig uit maken of er nu wel of geen flieger, duiker of wat dan ook in je collectie zat. Ik zou gewoon voor je persoonlijke voorkeur gaan.
De Pangaea vind ik heel mooi. De mooiste Meistersinger wat mij betreft. Binnen je budget past echter ook een Nomos Orion. Dan heb je gelijk een nobeler beest in huis met onovertroffen design. Eventueel een ander dresser weg doen is dan een optie.
De Moonfase Frederique Constant is zeker ook fraai, maar was het voor mij ‘net niet’.
Hier de orion in wit:
Heeft ie