Certina met Powermatic 80 inside

Certina gaat niet voor het minste, goed bezig daar :wink:

Voor de liefhebbers van een zwarte:

9 likes

Mooie horloges idd :ok_hand:

1 like

Die zwarte is mooi :sunglasses::+1:

1 like

Met het door Tissot ontwikkelde uurwerk dat door de ā€œgeheleā€ Swatch Gruppe gebruikt wordt ?

Mooi hoor. Vooral die zwarte inderdaad.

1 like

Die zat er toch al lang in???

Dit is ook een Powermatic80 maar al wel wat jaren oud.

Groeten
Rutger

2 likes

Powermatic 80 bestaat inderdaad al aantal jaartjes, maar wel mooi die DS 1!

1 like

Oh dat zal best dat het er al een aantal jaartjes is, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van, wel prima reviews gelezen over het uurwerk, hoge waarderingen.

Mooi clean horloge gebleven, zelfs met die date erin.

Prachtig spul. Wat kosten ze nu?

1 like

Ik begreep alleen dat deze uurwerken lastig te onderhouden zijn omdat er gebruik wordt gemaakt van laser-afstelling. Heb daarom in mijn Tissot Le Locle voor het oudere eta 2824-2 uurwerk gekozen.

2 likes

Nou dan houden we het maar bij een smartphone, zijn zo slecht dus nog niet :wink:

Hier een forum topic wat een beetje gaat over powermatic 80

Maar je bent er wel tevreden over zo te lezen :wink:

I Like

2 likes

Ik heb ook een Certina met de Powermatic gehad maar heb liever de gewone 2824 met normale gangreserve. Je ziet toch het verschil in de zwevende secondenwijzer.
Jammer dat ze het steeds meer gaan toepassen en je geen keuze meer hebt. Maar dat is mijn voorkeurā€¦

Ik vond dit erover bij het kijken naar het powermatic 80 uurwerk op YT:

Can the Powermatic 80 movement be regulated if need be and if so how?

yes, directly on 2 screws on the balance Wheel, if you turn the first screw 1/10 on the left, you must turn the second 1/10 on the left, you must turn the second 1/10 on the left too, whatever the direction you will turn it should be the same on both screws.

I have regulated my tissot couturier powermatic 80 to -/+ 1,5 sec/day maximum. But be very carreful to not brake the balance Wheel.

3 likes

Ik post het hier ook i.p.v. alleen op het incoming topicā€¦ als dat goed is :wink:

Nah, daar gaan we dan, met een happy face.

Het zal sommige van jullie niet verbazen dat het een Certina DS-1 is geworden en deze vandaag in mijn bezit is gekomen na een mooie deal met de winkel gemaakt te hebben en dat was dusā€¦ in the pocket :wink:

Laten we beginnen met de doos, die is eenvoudig en daar begin je nog niet zo direct van te juichen.
Geen pianolak doosje ofzo zul je aantreffen maar slecht is het nu ook weer niet en wacht maar totdat deze doos open gaat, het horloge zelfs met stickers en al prachtig aan het schitteren is op een prachtig kussentje.
Bij het openen van de doos, trekt het horloge alle aandacht naar zich toe en valt het niet eens op dat de doos van binnen compleet met wit leer is afgewerkt.
Hier wordt je dan toch wel even stil van, het horloge lonkt om eruit gehaald te worden en te dragen, nou dat zullen we dan maar is gaan doenā€¦

Het glas heeft een hele lichte bolling, zo heeft het toch iets moderns en toch ook iets op een subtiele manier dat gebolde glas look, iets wat ook zā€™n werking weer heeft op de wijzerplaat welke overigens heel zacht beige toont door het roze gouden beslag.

Uitstekende afwerking met precies die details erin verwerkt waardoor dit soort horloges magical worden, de leren strap moet nog een beetje soepel worden en na enige uren nu gedragen te hebben, loopt het uurwerk perfect tot op de seconde na, wat dat gaat worden over een maand moeten we nog afwachten.

Min puntjes.
Geen lumen, wat voor mij niet storend is overigens.
En de 6 tiks per seconde i.p.v. 8 tiks.
Echter moet ik zeggen, dat tikje erin wel grappig staat bij een vintage dresser als deze, vandaar tussen aanhalingstekens :wink:

Dit horloge heb ik puur gekocht op uiterlijk en de techniek erin is toch ook wel innovatief te noemen, hoewel 80 uur verslapen niet snel zal voorkomen :wink:
Nog even een close upā€¦

Nu nog even lezen hoe dat gaat met de datum afstellen en volgens mij was dat tussen 12 en 3 in de nacht niet rommelen, maar daar is de gebruiksaanwijzing voor en daarna zijn we er weer helemaal bij.
Certina is altijd heel bescheiden met het beschrijven van hun horloges, dit merk is zo ontzettend mooier in het echt dan van plaatjes en filmpjes, absoluut een aanrader.

5 likes