Braun?

Ik weet het niet hoor, ik moet een neiging onderdrukken om naar de “scheerkop” te zoeken…

2 likes

Nu bij Zalandolouge voor €369:
https://www.zalando-lounge.nl/digitaalhorloge-zwartzilverkleurigzzldsp067-d00.html

2 likes

@Warroo Superstrak design! Vind dat echt een heel gaaf ding!

Ach, er zijn ook ‘premium’ merken die € 2.000 of nog véél meer vragen voor een horloge met een mechanisch uurwerk van een paar tientjes… 't is allemaal relatief.:slight_smile:
En voor echt knap design betaal je nu eenmaal iets meer. Als dat niet belangrijk is, dan koop je voor een paar tientjes een horloge bij https://www.lucardi.nl/nl-nl/horloges .:wink:

Onder de merknaam Braun werd in de jaren '80 en '90 ook HiFi verkocht. Dat schijnt nog best serieus spul geweest te zijn. Het afgebeelde horloge vind ik zeker niet lelijk; als je 'm leuk vindt - gewoon doen. Niet mijn smaak in de zin dat ik 'm echt zou kopen, maar ik heb ook helemaal geen kwartshorloges meer. :slight_smile:

waar je de tijd ook nog op kon aflezen

1 like

Ik dacht meer hier aan:

Met excuses voor het OT-content… :slight_smile:

1 like

Nieuw op Amazon.it voor onder de EUR 300,–

Wordt alleen niet naar Nederland gestuurd…

Zeg, koop eens snel het origineel

In Alkmaar voor zeer scherpe prijs te koop.

De mijne heeft vandaag net een vers batterijtje gekregen. Kan ie weer 5 jaar vooruit.

1 like

Mooi! Welk merk is dit en van wanneer?

Ventura “Design on Time”, model V-Tec Delta

(Nee, niet Hamilton… - dat is nog een lelijk verhaal op zich.
Zie http://wristfashion.com/2008/10/the-complete-ventura-bankruptcy-story/ )

Braun is natuurlijk een design legende op zich, met Dieter Rams enzo.
Jammer genoeg is het nu een simpel Chinees plakmerk verworden, voor diverse huishoudartikelen. Het naamgebruik voor horloges is, geloof ik, naar een Engels bedrijf uitgelicenseerd.

Vind de Braun horloges wel erg mooi trouwens. Er is ook 'n mooie (quartz) chronograaf (wat conventioneler vormgegeven). Daar wordt ook regelmatig mee gestunt qua prijzen. Echter, het schijnt dat deze door de specifieke constructie voor batterijonderhoud totaal uit elkaar moet, bij een speciaal bedrijf, voor veel geld. Sindsdien maar afgehaakt…

Alkmaar? Waar dan?

Inderdaad jammer dat het merk zo te grabbel is gegooid. Ik vind het wel een mooi horloge, maar niet ‘620 euro mooi’.

Ah, Marc Lange.

1 like

Je ziet ze al langer op Amazon.de rond een redelijker klinkende 350.
Ik lees, jammer genoeg, wel klachten over afwerking en krasgevoeligheid (geen saffierglas) - zeker vergeleken met de oorspronkelijke Ventura’s. De quartzmodule schijnt trouwens wel hetzelfde te wezen?

Leuk artikel over de ontwerper:

Dit is natuurlijk helemaal een klapper…

Gisteren bij Marc Lange deze om de pols gehad: een zwaargewicht (het horloge… Marc ook maar op zijn vakgebied !)

Dat vind jij, in ieder geval. Ik vind het een bijzonder cool en onderscheidend horloge. Niet mainstream en dertien in een dozijn. En het feit dat dit model uit 1957 nog steeds in de collectie zit, zegt iets over de kracht van het ontwerp.
Ik heb er toevallig vorige week een besteld voor m’n vriendin.

Euh… ik zei toch ook niet “een lelijk ding” :open_mouth: … niet zo overgevoelig, hoor! :stuck_out_tongue:
Ik doelde op het verhaal uit het bijgevoegde linkje, te weten hoe Ventura haar merknaam verloor in een rechtszaak met Hamilton.

Ah, dat haalde ik niet uit wat je schreef. Er worden op HF regelmatig meningen als feiten gepresenteerd. Daar heb ik moeite mee. Vandaar een beetje (niet gevoelig bedoeld :wink:) tegengas.
Maar dat verhaal over het merk Ventura is inderdaad geen fraai verhaal.:slight_smile:.

Ok… Gedaan. Op eBay vandaag.

Eerst nog gemaild met Marc die de Alpha 2 in diverse versies in de aanbieding heeft. Maar toen kwam de Alpha 1 voorbij op eBay. Ontworpen door Hannes Wettstein zelf (ipv zijn studio). Nieuw, nooit gedragen. Mine. Foto’s volgen.

1 like

Braun IS design.
Weet ik nog uit mijn tijd in Eindhoven.

Ja, mooi ding, ik zou zeggen, doen!

En, hij doet het nog.
Weet je veel over naar wie je over 30 jaar nog terecht moet !?

Grt.