Beste GADA horloge?

Het gaat niet om welke activiteiten je met “GADA” bedoelt, maar hoe je er uit wilt zien.

Fietsen, karten, steengrillen, gekleed vergaderen kan met vrijwel elk horloge, en als een horloge behoorlijk waterdicht is kun je er ook mee zwemmen. Het knelt juist bij het vergaderen. Wil je gewoon informatie uitwisselen, dan kan dat ook met een Seiko Tuna, welja met de grootste G Shock. Wil je informatie uitwisselen en er gekleed uitzien, dan gaat het knellen. Maar alleen als je je iets aan wilt trekken van conventionele kledingconventies en geen sportschoenen onder je pak draagt. En in iets mindere mate, of je een Sinn556 omdoet.
En ik chargeer maar een beetje hoor. Dat is toch echt geen dresswatch namelijk.

Nog eentje dan!

Sinn 104

7 likes



In mijn huidige collectie is dat deze Oris!

1 like

Deze dus:

Misschien een horloge dat geen 5000 euro kost om te beginnen?

Go anywhere, agreed. Do anything… No way!

Niet voor die prijs. Ik zou dan eerder aan een Seiko of Tissue… Bpt (bedankt predictive toetsenbord) Tissot denken. Maar ieders budget is natuurlijk anders. Zelf al lange tijd op zoek naar een dergelijke all rounder, maar tot op heden nog niet gevonden. Vooral omdat m’n vereiste nu met 2836 of Swiss equivalent is.

De Explorer vind ik een goeie kameleon. Omega’s betere tegenpool vind ik de railmaster. Of zoals ik em noem: Chameleonmaster.


De at vind ik namelijk met dat blauw net wat te chique voor outdoor activiteiten.

1 like

Het is net alsof je een Sinn 556/SARB03x beschrijft in die topics. Met je uurwerk-eis dus gewoon een 556i van een of andere kleur.

Alleen op lume moet je een en ander inleveren. 24 uur… pfff. Waarom, trouwens? 8-10 uur is genoeg, dan is er weer een dag.

Ga je aan 't spelunken (??) of wil je een mijn heropenen in Limburg?

Goeie keuze!

Dit is momenteel mijn GADA, de Seiko SARG009

5 likes

De mijne, hufterproof en altijd wel te pruimen.
Jammer alleen van dat vervangen glaasje met andere kleur coating…

2 likes

Waarom ? Zijn horloges van 5k of meer niet geschikt voor dagelijks gebruik ?

Grote Sorry,

voor Omega,
voor Rolex,
voor Seiko,
voor Ball,
voor Breitling,
voor… etc…

Beste GADA horloge is,

SS bezel (strong for impact, no collision,) Full Titanium, light weight .

GADA !

1 like

De Marathon TSAR

Tritium verslaat elke lume, en tja…quartz is onverwoestbaar.

There can only be one GADA

“THE-HAN-SAN-SWORD-SKX” By @HanDavinci

12 likes

Toch is zo’n dikke duiker wat minder geschikt voor de nettere aangelegenheden.

1 like

gewoon op een mooie jubilee gooien of een leren band, dan oogt hij al een stuk chic-r

1 like

Heb niet zo’n grote collectie draag 24/ 7 deze 1521, 50 atm. zo diep kom ik toch niet .
En gewoon op leer

1 like

Dit is een erg mooi horloge. Mod?

Zie ik ergens een Seiko SKX171 ??

WADA (went anywhere, did anything), is sinds 1992 zo’n beetje overal mee naartoe geweest en heeft al het nodige aan klappen te verwerken gehad (zie kras op het glas en deuk in de hoorn links onder).
36mm, klein, slank, licht, doet het altijd en is volgens de juwelier nog netjes door de 100m druktest gekomen, dus volgens nieuwspecificaties te gebruiken.
Alleen de originele gevouwen stalen band is niet geweldig,

Als het netjes moet is het deze, anders de 031 tuna voor dagelijks gebruik en de g-shock voor echt lomp werk.

3 likes
1 like

Alleen de plaat dan

1 like