Alternatief

Gewaardeerde heren,

Een maand of 3 nu ben ik op zoek naar een sportieve, wat ik noem, dress watch.
Kortom, stalen kast geen of blanco bezel. Rustige wijzerplaat met alleen datum, naast 3 wijzers. Geen Bauhaus design of een kast met fragiele lugs, maar iets in de stijl van:
Rolex Explorer
Omega AT
Grand Seiko SBGX059.
Diameter max 39mm.
Ik heb er al een paar van bij rubriek gezocht staan, maar niemand wil er vanaf…, logisch!

Wie heeft er naast een Longines Conquest nog een alternatief?
Tweede hands heeft de voorkeur, nieuw mag. Budget tot EUR 1.500.

Het horloge zou een aanvulling zijn op mijn beperkte collectie Omega Speedy Pro broad arrow en een Seamaster Pro.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Ferdinand

Een 2e hands datejust?

Of:

…, deze stijl dus.

1 like

wijzerplaat in verschillende kleuren te krijgen, de Louis Erard is alleen wel net 40 mm…

Die lijkt echt op een pontos s diverse van Maurice lacroix :o

ok ? ik zie het niet helemaal eigenlijk…die heeft ook 2 kronen toch ?

Haha… Tjaa eerste wat ik dacht toen ik het plaatje zag was, pontos s. Maar nu ik de foto’s ff opzoek zit de pontos s heel anders in m’n hoofd dan die eigenlijk is :wink:

Mooi alternatief, maar ook 40mm helaas. Maar je houdt nog een aardig centje over. Bij mij komt ie er nog wel eens.

Een Ball Fireman Victory (wel nét te groot met 40mm) voor €1300:

Of eventueel de Ball Trainmaster Streamliner (39mm, €1600):

Die Ball Fireman vind ik fraai!

Daar gaan we us op goochelen :wink:

1 like

Een Omega aqua terra met 2500 uurwerk of quartz

Een tag heuer Carrera calibre 5

Een Certina DS Powermatic 80

Heren; bedankt! In dit geval met name Paul met de suggestie van de Calibre 5. De Ball Fireman is ook top.
Nu ff een berichtje op gezocht zetten;-)

1 like

De Seiko SARB033 niks? Voldoet ook wel aan de eisen, maar vriendelijkere prijs.

Beste Ferdinand,

Mijn mooiste dresser is de Porsche Design 6602.41. Ik zag hem en ik moest hem hebben.
Precies 39mm. Ik vind het design erg strak, glad, sportief en behalve het fadenkreuz zit en niets anders op dan het broodnodige. Stalen band past naadloos. Prijs ligt tussen de 500 en 900 euro.
Zit een ETA 2824-2 in en is door Eterna gemaakt. Eigenlijk dus gewoon een manufacture! :wink:
De mijne zou een polijstbeurtje kunnen gebruiken maar ja, ik vind een horloge een gebruiksvoorwerp.

Succes met je keuze.

Groet,
Arvid

Sympathiek merk, Porsche Design. Mooie vormgeving.
Inderdaad gemaaakt door Eterna. Maar om daarmee een ETA een manufacture te noemen, gaat wat ver. ETA is in 1932 van Eterna afgescheiden, juist om uurwerken voor anderen te maken :smile:

1 like

IMHO het equivalent v omega op n ouwe rolex Explorer: de railmaster aka chameleonmaster Chameleonmaster

Was oa leverbaar in 36 en 39mm en in t verleden rond je budget tegengekomen.

Railmaster idd top, maar het aanbod is beperkt en de prijs hoog…, helaas.

Sinn wellicht ?

Porsche design is niet helemaal mijn ding. Sinn spreekt me op het ene moment aan en het andere moment twijfel ik.